همشهری آنلاین: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرده که در استان تهران زنان دانش‌آموخته بیشتری به نسبت مردان دانش‌آموخته، شاغل هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اشتغال دانش‌آموختگان،  در یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر محمد مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

در این گزارش با تشریح اهداف و روش‌های این پژوهش، نحوه پیمایش اطلاعات و آمار موجود در پایگاه‌های آماری کشور از منظر اشتغال و از طریق شماره ملی نیز تشریح شد.

در بخش دیگری از این گزارش و در بخش آمایش اشتغال کشور بر اساس جنسیت این نکته مطرح شد که در استان تهران زنان دانش‌آموخته بیشتری به نسبت مردان دانش‌آموخته، شاغل هستند.

در ادامه گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دسته‌بندی رشته‌های دانشگاهی در ۶ دسته علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی، تعداد فارغ‌التحصیلان شاغل و نسبت آن به کل فارغ‌التحصیلان مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل تعریف دقیق از مفهوم اشتغال، در نظر گرفتن تفاوت در رشته‌های مختلف از منظر اشتغال، جلوگیری از تجاری‌ شدن آموزش و مهار کنکور و راه‌اندازی باشگاه‌های دانش‌آموختگان است.

  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
منبع: همشهری آنلاین