این ماهنامه از خردادماه ۱۳۸۹ بطور منظم و با موضوعات رسانه، روابطعمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر میشود.
امیرعباس تقیپور مدیرمسئول این ماهنامه در بخشی از سرمقاله خود آورده: ایجاد محدودیت و ممنوعیت استفاده از اختراعات و ابداعات بشر پدیده جدیدی نیست. دولتها با اهداف و نیتهای گوناگون تلاش میکنند این محدودیتها را از طریق وضع یا اصلاح قوانین و مقررات ایجاد کنند اما نوع رفتار و مواجهه با اعمال محدودیتها متفاوت است. سانسور، فیلترینگ و اعمال محدودیت، موافقان و مخالفانی دارد که تفاوتهایشان را باید در جهانبینی و ایدئولوژی حاکم بر اندیشه و باور افراد جستجو کرد.
پیدایش اینترنت و دسترسی آسان به اطلاعات، اهتمام به اعمال محدودیت و فیلترینگ توسط دولتها را به دنبال داشته است.
سیاست، اجتماع، امنیت و اخلاق از مهمترین قلمروهایی هستند که دولتها همواره خود را موظف به صیانت از آنها در برابر تهدیدات میدانند و به همین دلیل در بسیاری از کشورها شاهد نظارت، کنترل و اعمال فیلترینگ در دسترسی به اطلاعات هستیم اما شدت و حدت وضع و اجرای قوانین، رابطه مستقیمی با کیفیت ارتباط میان دولت و مردم از منظر آگاهی و اعتماد متقابل دارد. در واقع به هر اندازه دولتها عزم خود را برای آموزش مستمر، افزایش آگاهیهای مردم و رفتارسازی در رویارویی با پدیدههای تکنولوژیک بهکار گیرند به همان اندازه از لزوم توسل به قوانین سفت و سخت و اعمال فیلترینگ در محیط مجازی بینیاز خواهند شد.
در زیر عناوین مطالبی که در پرونده «بینالملل» این شماره چاپ شده آورده شده است:
- نمایش یک مصلحنما، نوشته میثم سلیمانی
- شبکههای اجتماعی نیمۀ پنهان زندگی پسران عبدالعزیز، به قلم حسین غیاثی
- نصرتالله تاجیک دیپلمات و سفیر پیشین ایران در اردن در گفتوگو با مدیریت ارتباطات مطرح کرد؛ استاندارد دوگانۀ رسانهای در برابر عربستان
- لبخند سرزمین سنتها به رسانههای جدید، حسین غیاثی
- چتر گستردۀ پلتفرمها در عربستان، به قلم میثم سلیمانی
- امپراطوری رسانهای سعودی علیه ایران، صدای دشمن به زبان فارسی نوشته سارا معصومی
- فیسبوک را بخریم! داریوش قدمبلند، کارشناس مسائل خاورمیانه
- گاهشمارِ جنایتی که کمتر کسی گمان میکرد مشابه آن در دهۀ دوم قرن ۲۱ اتفاق افتد، داستان قتل یک روزنامهنگار نوشته حسین بلوچینژاد
- واکاوی ابعاد جنگ رسانهای سعودی علیه ایران در گفتوگو با دکتر مجید تفرشی، با یکصدم هزینۀ سعودی میتوانیم بهتر عمل کنیم به قلم علی ورامینی
- نقدی بر عملکرد صداوسیما در ماجرای قتل روزنامهنگار عرب، خ مثل خاشقچی نوشتهی محسن آزموده
- عیسی علیزاده در گفتوگو با مدیریت ارتباطات؛ خط قرمزها را رد نکنیم اما به آنها نزدیک شویم، رسانههای وابسته نمیتوانند هزینه دهند به قلم علی ورامینی
- از دیگر مطالب این شماره ماهنامه مدیریت
- ارتباطات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تغییر روش تبلیغات بانکها با ورود بانکداری دیجیتال، نوشتهی سید محمدحسین استاد
- قسمت اول «غریبگی در سفر»، شروع ارتباطات در سفر به قلم سعید هادیپور
- حسنی با چشم برزخی و مسئلۀ پژوهش، مانیا عالهپور «پژوهشگر حوزۀ کودک و رسانه»
- بازیهای رایانهای رسانهای پرنفوذ در جامعۀ شبکهای نوشتهی مسعود صادقی
- تاباندن نور بر تاریکخانۀ وب، سید غلامرضا فلسفی
- تاثیر سرمایه روانشناختی بر همآفرینی ارزش توسط مشتریان٫ این مقاله نوشته مهشید صفیری
- چشم انداز دیتا ژورنالیسم در رسانههای جهان نوشته مریم سلیمی
- گفتمان بینارسانهای به قلم حسن بشیر
- کاربرد کمیک ژورنالیسم در حوزه ارتباطات نوشته مریم سلیمی
- سورنا را از سر گشادش میزنید؟ به قلم سعید سلطانی
ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحبامتیازی مؤسسه مطبوعاتی دایره رنگی ایدهآل با مدیرمسئول امیرعباس تقیپور به سردبیری سمیرا رستگارپور منتشر میشود.