9 فروند هواپیما طی سال‌جاری به ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران پیوسته که شامل 4 فروند ایرباس، 4 فروند فوکر و یک فروند بوئینگ است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تعداد هواپیماهای ناوگان هوایی کشور را هم اکنون 52 فروند اعلام کرد و افزود: چند فروند هواپیما نیز تا پایان امسال به این ناوگان می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد پروازهای داخلی برعهده هواپیمایی جمهوری اسلامی است افزود: پارسال از 16 میلیون مسافر داخلی 10 میلیون نفر به وسیله ایران ایر و ایرتور جابه‌جا شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعید حسامی مدت تأخیردرپروازها را به‌طور متوسط 15 دقیقه عنوان کرد و گفت: مدت تأخیر در آمریکا و کشورهای اروپایی 35 تا 45 دقیقه است. وی افزود: 75 درصد پروازهای این هواپیمایی بدون تأخیر صورت می‌گیرد.

در همین حال، وزیر راه و ترابری درباره‌ احتمال بالابردن قیمت بلیت‌های اتوبوس، قطار و هواپیما گفت: هیچ افزایشی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمد رحمتی درباره‌ فروش اینترنتی بلیت نوروزی قطارها نیز اظهار داشت: فروش اینترنتی انجام شده و پیش‌فروش در حال انجام است و برای فروش بلیت هواپیما هم محدودیتی نیست. در ناوگان اتوبوسرانی هم مثل سال‌های گذشته ظرفیت خوب خواهد بود و ناوگان اتوبوس خوب است.

رحتمی در پاسخ به این سؤال که گفته‌ می‌شود سایت‌های معرفی شده برای خرید اینترنتی بلیت ظرفیت مراجعه‌کنندگان زیاد را ندارند، تصریح کرد: ممکن است در ساعت اوج این مشکل باشد اما همیشه این طور نیست.

وی درباره‌ فروش بلیت‌های نوروزی قطار گفت: مطمئناً خطوط مشهد یکی از پرمتقاضی‌ترین خطوط است اما تاکنون در بعضی خطوط هنوز ظرفیت وجود دارد. به علاوه اینکه در برخی خطوط ما قطار کمکی خواهیم فرستاد.