همشهری آنلاین: رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: بنا داریم از طرح‌های برگزیده‌ای که در استارت آپ اینترنت چیزها ارائه می‌شوند، برای رسیدن به نمونه اولیه حمایت کنیم.

عباس زارعی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه استارت آپ ویکند اینترنت چیزها اظهار داشت: دانشگاه تهران در حال تدوین سند تحول دیجیتال است تا آن را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد.
به گزارش مهر وی افزود: در تدوین این سند تحول، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، هماهنگی بخش های استارت آپی و یکپارچه کردن صنایع مختلف که در حوزه دیجیتال فعالیت می کنند را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: قرار است سند تحول دیجیتال قوانینی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سلامت و ... و هر آنچه را که مربوط به دیجیتال می‌شود به صورت یکپارچه تدوین کند.
زارعی تأکید کرد: در واقع این سند، یک سند سفید است که طراحی‌های صنعتی، فنی، حقوقی و ... که مربوط به دیجیتال می‌شود را شامل خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز قرار است تیم هایی با ایده‌های نو در حوزه دیجیتال با یکدیگر به رقابت بپردازند، گفت: ما آمادگی داریم از برترین تیم‌ها حمایت‌هایی در پارک علم و فناوری داشته باشیم.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تیم برای شرکت در این استارت آپ حضور یافته اند، تصریح کرد: در نهایت ۱۰ تیم رقابت می کنند و ۳ تیم برتر انتخاب می شوند.
زارعی خاطرنشان کرد: برای آنکه سه تیم برگزیده بعد از سه الی شش ماه به مرحله کسب و کار برسند و تولید محصول داشته باشند، آنها را از مشاوره تا کمک هزینه برای رسیدن به نمونه اولیه حمایت خواهیم کرد.