همشهری آنلاین: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در هشت ماهه امسال ۴۱۶ هزار و ۷۹۹ پرونده نزاع به پزشکی قانونی کشور ارجاع شد که در مقایسه مدت زمان مشابه سال گذشته، این آمار، ۶.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در هشت ماهه امسال ۴۱۶ هزار و ۷۹۹ پرونده نزاع به پزشکی قانونی کشور ارجاع شد که در مقایسه مدت زمان مشابه سال گذشته، این آمار، ۶.۶ درصد افزایش داشته است.

 پرونده های ارجاعی نزاع مردان در ۸ ماهه امسال، ۲۸۳ هزار و ۸۴۹ و پرونده های ارجاعی نزاع زنان در این بازه، ۱۳۲ هزار و ۹۵۰ مورد بوده است.

مرداد ماه با ۶۰ هزار و ۷۳ و پس از آن تیر و شهریور با ۵۹ هزار و ۷۱۹ و ۵۵ هزار و ۴۶۰، ماه‌های دارای بیشترین پرونده ارجاعی نزاع و فروردین ماه با ۴۱ هزار و ۸۳۴ و آبان با ۴۳ هزار و ۲۴۵، ماه‌های دارای کمترین میزان پرونده‌های ارجاعی نزاع به مراکز پزشکی قانونی بوده‌اند.

در بین استان‌ها نیز، بدون در نظر گرفتن جمعیت و تنها بر اساس فراوانی، تهران با ۶۸ هزار و ۶۲۲ اولین، خراسان رضوی با ۳۴ هزار و ۷۰۹ دوم و اصفهان با ۳۰ هزار و ۸ پرونده، استان‌های دارای بیشترین پرونده ارجاعی با موضوع نزاع بوده‌اند.

 در بین کمترین‌ها نیز ایلام با ۲ هزار و ۳۰۵، خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۳۷۶ و بوشهر با ۳ هزار و ۲۳۲، استان‌های دارای کمترین پرونده‌های ارجاعی با موضوع نزاع، طی ۸ ماه امسال (۱۳۹۷) بوده‌اند.