همشهری آنلاین: بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بی‌خانمانی در انگلستان به بالاترین سطح خود رسیده و بیش از ۱۷۰ هزار نفر از افراد و خانواده‌های بریتانیا بی‌خانمان بوده و در معرض فروپاشی هستند.

به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بی‌خانمانی در انگلستان به بالاترین سطح خود رسیده و هزاران نفر از مردم انگلیس در اتومبیل یا چادر زندگی می‌کنند.

بر اساس یافته‌های جدید موسسه خیریه فعال در زمینه بحران، بیش از ۱۷۰ هزار نفر از افراد و خانواده‌های بریتانیا بی‌خانمان بوده و در معرض فروپاشی‌اند.

به علاوه شمار خانه به دوشان این کشور طی ۵ سال گذشته ۲ برابر شده است.

بر اساس بررسی‌های اخیر دانشگاه هریوت وت انگلیس، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در خیابان و در شرایط بسیار بد زندگی می‌کنند. به علاوه نزدیک به ۱۲ هزار نفر نیز در وسایل حمل و نقل عمومی، خودروها و چادر سکونت دارند.

آمارها نشان می‌دهد، بی‌خانمانی در بریتانیا سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۲، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، ۱۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر در معرض شدید بی‌خانمانی و از دست دادن محل سکونت خود هستند. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

همچنین ۳۸ هزار نفر از بی‌خانمان‌های انگلیس زیر ۲۵ سال سن داشته و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از آن‌ها بیش از ۶۵ سال هستند. این آمارها پس از خبر اخیر منتشر شده مبنی بر مرگ ۶۰۰ بی‌خانمان در لندن و ولز در سال گذشته، رسانه‌ای شده است.

بر اساس این گزارش متوسط سن بی‌خانمان‌هایی که جان خود را از دست می‌دهند ۴۴ سال بوده و اغلب آنان به دلیل خودکشی، مصرف الکل و سوء مصرف مواد مخدر از دست می‌روند.

جان اسپارکز مدیر اجرایی مرکز بحران بریتانیا، در این باره می‌گوید: ایام کریسمس و سال جدید به شدت برای افراد بی‌خانمان دشوار خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: در حالی که بسیاری از افراد در حال جشن گرفتن و شادی هستند، شمار زیادی از مردم بی‌خانمان تلاش می‌کنند تا مکانی امن و گرم در خیابان پیدا کنند این در حالی است که بسیاری از مردم انگلیس در حال تفریح‌های گران‌قیمت بوده اما برخی در کف خیابان زندگی می‌کنند.