همشهری آنلاین: حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان، واکنش‌های متفاوتی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد داشت؛ بطوریکه در ساعت اول پس از حادثه دو دلیل برای رخ دادن آن عنوان شد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مسئولان دانشگاه آزاد در ساعت اولیه پس از حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات، اظهارات ضد و نقیضی درباره علت وقوع حادثه مطرح کردند به طوری که این ضد و نقیض گویی‌ها با واکنش اورژانس مواجه شد.

رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است: «ظاهرا مشکل فنی باعث واژگونی این اتوبوس در محل دانشگاه شده است اما دلیل دقیق‌تر آن پس از بررسی کارشناسی اعلام می‌شود.»

این درحالیست که ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد به خبرگزاری فارس اعلام کرده که «به گفته شاهدان عینی، راننده این اتوبوس دچار سکته شده و کنترل اتوبوس را از دست داده و همین موضوع سبب واژگونی اتوبوس شده است.»

خبرگزاری برنا نیز بدون اینکه نامی از یکی مجروحان حادثه ببرد، از وی نقل کرده است: سر پیچ ترمز اتوبوس برید. راننده سکته نکرده بود، تمام سعی خود را کرد که اتوبوس در دره سقوط نکند تا همه نمی‌رند، با همین قصد تلاش کرد اتوبوس چپ کند.  بعد از چپ شدن اتوبوس دو بار دور خود چرخید.  راننده اولین نفری بود که از شیشه به بیرون افتاد و جان باخت.

در پی اظهارنظرهای ضد و نقیض راجع به علت وقوع حادثه، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه مورد تایید نیست و پزشکی قانونی باید در این زمینه اظهارنظر کند.

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در بیان علت تعداد قابل توجه فوتی‌های حادثه، به خبرگزاری مهر اعلام کرد: حادثه در معابر دانشگاه آزاد و دقیقا در محوطه داخلی بوده است. این معابر در شیب بوده و اتوبوس به سمت جنوب دانشگاه در حال حرکت بوده و توقف اتوبوس در شیب کار سختی بوده است.  

وی افزود: متاسفانه پس از این حادثه، اتوبوس با تاسیسات آب که از جنس بتنی بوده است برخورد می‌کند و علت افزایش کشته‌شدگان همین برخورد با پایه بتنی بوده است. البته پلیس مشغول بررسی دقیق حادثه است و همکاری‌ها با مسئولان قضایی هم در این رابطه ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین