همشهری آنلاین: صنعت هوایی کشور باید همزمان با افزایش ایمنی، بزرگتر شود.

محمد رحمتی، وزیر را و ترابری روز شنبه 6 بهمن 86، در چهارمین همایش ایمنی هوانوردی، با بیان این جمله، بر ضرورت ارتقای ایمنی و سلامت در تردد ناوگان مسافری جاده‌ای و هوایی تاکید کرد و ایمنی را مهمترین اولویت در توسعه صنعت هوانوردی کشور دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر،رحمتی به افزایش 10 تا 15 درصدی تعداد صندلی‌های پرواز در هر سال اشاره کرد و افزود: ‌صنعت هوایی کشور باید همزمان با افزایش ایمنی، بزرگتر شود.
وی با بیان اینکه هواپیماسازی کشور باید حضور خود را در صنعت هوانوردی بیشتر کند، افزود: صنعت هوایی ایران می‌تواند تجارب ارتقای ایمنی پرواز را در اختیار بخش‌های دیگر حمل و نقل قرار دهد.

رحمتی با اشاره به گسترش فرهنگ ایمنی در صنعت هوایی و جاده‌ای کشور تصریح کرد:‌ استفاده از تجارب کشورهای مختلف و دستاوردهای علمی در صنعت هوایی باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه با اشاره به برخی مشکلات تشکیل و تاسیس شرکت‌های هواپیمایی گفت: ‌نباید در تشکیل این شرکت‌های به غوغاسالاری‌ها توجه کرد.
رحمتی با تاکید بر اینکه بخش هوایی کشور می‌تواند نوک پیکان ایمنی، آموزش و الگوساز در نظم و انضباط و رعایت استاندارد باشد، افزود: ‌باید با گسترش فرهنگ ایمنی، رضایت مشتریان را افزایش دهیم.

وی درباره توسعه ناوگان هوایی و ارتقای امینی گفت:‌ از مدیران صنایع هوایی انتظار داریم با استفاده از فناوری‌های جدید، رفتار ایمن را در صنعت هوایی به نمایش گذارند.
وزیر راه و ترابری با اشاره به ضرورت رعایت استانداردهای هوایی در شرکت‌های هواپیمایی گفت:‌ صنعت هواپیمایی و هوانوردی با ظرفیت سازی های متفاوت و افزایش سرمایه‌گذاری می‌توانند ایمنی پرواز و رضایت مشتریان را افزایش دهند.

وزیر راه و ترابری با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای در سال گذشته و کنترل آن در سال جاری گفت: با ادامه روند کنونی، تلفات جاده‌ای امسال در مقایسه با سال گذشته 18 درصد کاهش می‌یابد.