همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز با بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان، البرز، مرکزی در ارتفاعات شمال استان‌های البرز، و تهران روبرو خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز با بارش برف در در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان، البرز، مرکزی در ارتفاعات شمال استان‌های البرز، و تهران رو به ور خواهیم بود.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی چند روز آینده بیان کرد: امروز با بارش باران، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین بارش برف درمناطق سردسیر و ارتفاعات در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، همدان، گیلان، غرب مازندران، قزوین، مرکزی و بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان، البرز، مرکزی در ارتفاعات شمال استان‌های البرز، و تهران رو به ور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اضافه کرد: آلودگی هوای تهران در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود و بازه‌ی زمانی کوتاهی دارد.

وظیفه در ادامه درباره وضعیت آلاینده‌های هوا در هفته پیش رو گفت: هفته بعد آلودگی هوا نخواهیم داشت و امواج هواشناسی رد از کشور گذر می‌کنند و دراواخر هفته آینده سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود که آلاینده‌ها جو خیلی پایداری نمی‌توانند ایجاد کند که باعث آلودگی هوا شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: برای امروز در تهران بارش خواهیم داشت و شنبه در تهران با بارشی رو به رو نخواهیم داشت و بارش‌ها به دامنه‌های البرز، شرق استان تهران و مناطق مرتفع محدود خواهد بود.

وظیفه در ادامه از بارش برف در شمال تهران برای روز شنبه خبر داد و افزود: شنبه و یک شنبه با افت نسبی دما در تهران مواجهه خواهیم شد.

وظیفه در ادامه افزود: از این رو به هموطنان عزیز در استان‌های فوق توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کند و همچنین به مسافرانی که قصد تردد از جاده‌های کوهستانی برف گیر را دارند، وسایل و امکانات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها