وحید حسینی در گفتوگو با ایسنا، افزود: با توجه به اینکه براساس آییننامه فنی «ماده ۲» قانون هوای پاک، هیات وزیران پلاکگذاری هر موتورسیکلت بنزینی جدید را منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده کرده است، هفته گذشته توافق مهمی بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان مالک عمده موتورسیکلتهای رسوبی، انجمن صنفی اسقاط و بازیافت و ستاد مدیریت سوخت وزارت راه و شهرسازی در محل سازمان حفاظت محیط زیست انجام و مقرر شد همه نهادهای ذیربط تمام تلاش و همکاری خود را برای تحویل حداقل ۲۵ هزار موتورسیکلت رسوبی طی دو ماه آینده برای اسقاط انجام دهند.
وی همچنین با اشاره به اهداف مصوبه دولت مبنی بر اسقاط موتورسیکلت کاربراتوری به ازای تولید هر موتورسیکلت بنزینی جدید تصریح کرد: هدف از این تصمیم اسقاط انبوه موتورسیکلتهای رسوبی، نوسازی و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده در حال تردد با موتورسیکلتهای جدید و حمایت از موتورسیکلت برقی است. تولید موتورسیکلتهای برقی از این مصوبه مستثنی است.
حسینی با بیان اینکه تاکنون اسقاط موتورسیکلت در کشور بهصورت منظم و انبوه مرسوم نبوده است، گفت: تاکنون فرآیند اسقاط موتورسیکلت دارای مشکلات اجرایی و حقوقی بود اما خوشبختانه با تلاش همه دستگاههای دولتی و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع در قالب مصوبه هیات وزیران حل و فصل شد و موتورسیکلتسازان مکلف شدند در ازای تولید هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی جدید یک موتورسیکلت کاربراتوری را اسقاط کنند.
دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در پایان اظهار کرد: در کنار مصوبه اسقاط موتورهای کاربراتوری، سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است بسته حمایتی را به دولت پیشنهاد کند تا دارندگان موتورسیکلتهای فرسوده رغبت لازم برای تبدیل وسیله خود به شرایط بهتر را پیدا کنند، شهرداری تهران نیز در این زمینه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است. امیدواریم علاوه بر تهران سایر کلانشهرهای درگیر آلودگی هوا نیز وارد میدان شوند چون موضوع اسقاط، سیاست هوشمندانهای است که به کاهش آلودگی هوا کمک و همزمان استفاده از موتورسیکلتهای برقی را تشویق میکند و همچنان چرخ تولید و اشتغال را هم در صنعت موتورسیکلت و هم در مراکز اسقاط و بازیافت به حرکت در میآورد.