همشهری‌آنلاین: ۱۲۰‬نماینده مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت از بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه و جشنواره امام رضا (ع) به رییس جمهوری نامه نوشتند.

این نامه که به امضای نمایندگان رسیده و نسخه‌ای از آن روز سه‌شنبه توسط بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه، به ایرنا نمابر شد، آمده‌است: توجه ویژه اندیشمندان و عالمان به روضه منوره آن امام همام و استفاضه از انوار مقدس آن سبب شده است تا این شهر همواره خاستگاه فعالیت‌های علمی و فرهنگی عمیق و موثر در حوزه قرآن و عترت در ایران اسلامی باشد.

نامه می‌افزاید: در همین راستا در سال‌های اخیر نیز دو اقدام بسیار ارزشمند یکی در حوزه قرآن کریم و دیگری در حوزه عترت شکل گرفته است که در پرتو برکات ویژه آن امام به سرعت عرصه‌ای ملی یافته و بارقه‌های امید را در زمینه گسترش معارف شیعی ایجاد کرده است.

نمایندگان در نامه خود آورده‌اند: اولین حرکت در زمینه ترویج مفاهیم قرآنی تاسیس بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه است که از سال ‪ ۱۳۸۲‬با هدف تحقق جنبش نرم‌افزاری و گسترش تحقیقات میان رشته‌ای در حوزه قرآن و نیازهای جامعه معاصر تشکیل شده است.

نامه خاطرنشان کرده است: به مدد الهی و عنایات امام رضا (ع) تاکنون در ستاد عالی آن بیش از ‪ ۷۰‬نهاد آموزشی و پژوهشی از حوزه و دانشگاه توانسته است موجی از قرآن پژوهی را در نهادهای علمی کشور با هدف تامین نیازهای تئوریک جمهوری اسلامی و تدوین ایده‌های قرآنی برای نیازهای جامعه معاصر ایجاد نماید.

نامه ادامه می‌دهد: دومین حرکت در راستای ترویج فرهنگ عترت به عنوان مفسرین واقعی قرآن کریم ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که در اجرای مصوبه شماره ‪ ۳۴۸۷۱/۸۷۷۷۲‬مورخه ‪ ۱۳۸۵/۲/۱‬هیات محترم دولت در مرکز استان خراسان رضوی شکل گرفته و به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و در راستای ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برنامه‌ریزی می‌نماید.

در پایان این نامه که به امضای ‪ ۱۲۰‬نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است، نمایندگان از ریاست جمهوری درخواست کرده‌اند با توجه به تاثیر عمیق فعالیت‌های فوق در گسترش فرهنگ و معارف رضوی و نیز نقش محوری آن‌ها در فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت ترتیبی اتخاذ فرمایند تا ردیف ویژه‌ای برای هر یک از نهادهای فوق در بودجه سنواتی کل کشور منظور گردد.