تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۱

گروه ورزشی: هفته هفدهم لیگ برتر والیبال در شرایطی امروز(هفتم بهمن) با انجام 6 بازی پیگیری می‌شود که بی‌هیچ تردیدی دو بازی تهران از جذابیت خاصی نسبت به سایر دیدار‌ها برخوردارند.

رویارویی پیکان با اتکا تیمی که همواره در برابر مدعیان نمایش تحسین‌برانگیزی داشته و برخورد تیم جوان استیل‌آذین با تیم پرمهره و باتجربه پردیس متحد قزوین می‌تواند بقیه بازی‌های این هفته را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

 پیکان که با مصدومیت مهره‌های کلیدی‌اش به دنبال جانشینان خارجی برای آنهاست، این بار نیم‌نگاهی به دو بازیکن بلغاری تیم خود دارد. مشکل اصلی پیکان یافتن جایگزین مناسب برای محمد ترکاشوند است که  نقشی مهم در روند تیمی صدرنشین دارد و کمتر بازیکنی این توانایی را دارد که جانشین بهترین  بازیکن یک  دهه اخیر ایران شود.

 اتکا باپشتوانه  کارگروهی و بازیکنان جوان همواره در برابر پیکان، با انگیزه‌ ظاهر شده است و امروز هم مطمئناً با چنین دورنمایی می‌تواند برای کارخانه و  تیمش دردسرساز شود. پردیس متحد قزوین که هفته گذشته در پیکاری سخت در ارومیه از شکست برابر اروم‌دشت گریخته است، در تهران مجبور به مقابله با تیمی است که با قدرت جوانی، چیزی برای از دست دادن ندارد.

 اعتماد به نفس و جنگندگی جوانان استیل‌آذین در تقابل با تجربه یاران علی مؤذن می‌تواند ترسیم‌کننده دیداری زیبا و جذاب باشد. در هفته‌ای که پگاه با قرعه استراحت  روبه‌روست، سایپا برای عقب نماندن از پردیس و حفظ جایگاهش در جدول، در یزد مصافی غیرقابل پیش‌بینی با سنگ آهن بافق دارد.

حریف امروز سایپا با توجه به برد در مشهد در شرایط روحی مناسبی به‌سر می‌برد. با پیوستن یک بازیکن صرب به این تیم و حضور بازیگردانی چون بابک مظفری، سایپا برای پیروز شدن باید همه توانایی  خود را در این میدان به‌کار گیرد. سایپا حتی با جابه‌جایی حمید موحدی با فرید صائبی چندان تفاوتی نسبت به گذشته‌ نکرده و حتی در مواردی هم از بازی‌های زیبا فاصله گرفته است. این تیم اگر خود را باور کند بیش از دو تیم  پگاه و پردیس بخت کسب نایب‌قهرمانی این فصل را  دارد.

در همدان شهرداری این  شهر فقط با اندیشه برد و جبران ناکامی‌های دور برگشت برابر اروم‌دشت ارومیه صف‌آرایی می‌کند. اروم‌دشت که با عمل به تعهداتش در لیگ برتر ماندگار شده است، از ناهماهنگی بازیکنانش ضربه  می‌خورد. در سیرجان گل‌گهر با بانک صادرات مشهد روبه‌رو می‌شود. 

 هر دو تیم بازنده دیدارهای هفته قبل بوده‌اند.  نمایش قابل توجه گل‌گهر در مصاف با اتکا در تهران بیانگر این واقعیت بود که این تیم به دنبال جبران نتایج ضعیف دور رفت است. در گنبد، استقلال این شهر با پتروشیمی مصاف می‌دهد.  شکست دادن پتروشیمی آن هم پس از غلبه  این تیم بر پگاه، می‌تواند دوباره نام والیبال گنبد را بر سر زبان‌ها بیاندازد و بیم و هراس را به اردوی رقیبان هفته‌های بعد این تیم ببرد.