همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد به طرح انتقال آب دریای خزر گفت: دولت به جای خرج‌تراشی غیرکارشناسی به مطالبات مردم استان‌های شمالی توجه کند.

به گزارش مهر، حسین نیازآذری گفت: با انتقال آب دریای خزر به سمنان مخالف هستم و این تصمیم دولت را غیرکارشناسی و ناعادلانه می‌دانم.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره این که علیرغم این که طرح های تامین آب استان کشاورزی مازندران به دلیل کمبود اعتبارات راکد مانده است افزود: دولت می‌خواهد هزینه هنگفتی برای طرحی جدید و غیر اولویت‌دار بتراشد و ما نمایندگان شمال در زمان تصویب قانون بودجه جلوی آن می‌ایستیم.

نیازآذری با انتقاد از سیاست دوگانه سازمان محیط زیست در صدور مجوزها تصریح کرد: سازمان محیط زیست برای صدور مجوز احداث یک واحد صنعتی و تولیدی کوچک محلی سخت‌گیرانه عمل می‌کند اما علیرغم مخالفت‌های جدی و گسترده متخصصان، شبکه‌های اجتماعی، دانشگاهیان، رسانه‌های گروهی و تشکل‌های مدنی سراسر کشور شجاعت مخالفت با تصمیم رئیس جمهور را ندارد. ‌

دبیراول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اصرار دولت به انتقال آب دریای خزر را تحریک اجتماعی اهالی شمال و نادیده گرفتن نظر مردم شریف منطقه دانست و افزود: دولت به جای خرج‌تراشی غیرکارشناسی به مطالبات مردم استان‌های شمالی در تامین آب شرب و کشاورزی جدیت بیشتری داشته باشد.