همشهری آنلاین: حسین محب‌اهری پس از سال‌ها فعالیت هنری در تلویزیون و سینما و ایفای نقش‌های ماندگار و خاطره‌انگیز در ۶۷ سالگی روی تخت بیمارستان لاله تهران تسلیم سرطان شد و از دنیا رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، محب‌اهری سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد و چند سال پیش از آنکه با «رابطه» پوران درخشنده سینما را تجربه کند، در تلویزیون با خلق شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی از جمله هپلی میکروب باوفا در دو مجموعه «محله برو بیا» و «محله بهداشت» به دل بینندگان نشسته بود. او بازی در سریال‌های تاریخی «سربداران»، «بوعلی سینا»، «مختارنامه»، «تبریز در مه» و «معمای شاه» را هم در کارنامه داشت.

زنده‌یاد محب‌اهری در چند سال اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و بارها برای ادامه درمان در بیمارستان‌های تهران بستری شده بود. او در این فاصله در چند پروژه تلویزیونی از جمله «علی‌البدل» سیروس مقدم و تئاتر حضور یافت و قرار بود در نمایش کودکانه «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی روی صحنه برود اما فرشته مرگ فرصت دیدار و همکاری با بازیگر پیشکسوت را از تماشاگران و گروه تولید گرفت.

مرحوم محب‌اهری در سینما هم حضوری به نسبت پررنگ داشت و از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه‌اش می‌توان به «دو فیلم با یک بلیت»، «همسر»، «من زمین را دوست دارم»، «روز فرشته»، «روز واقعه» و «وقتی همه خوابیم» اشاره کرد. «کاکادو»، «خوابم می‌آد»، «محموله»، «سفر جادویی»، «فرزند چهارم»، «ساکن طبقه وسط»، «قشنگ و فرنگ» و این اواخر «سه بیگانه» از دیگر فیلم‌های سینمای ایران با بازی محب‌اهری است.

بازی در چند قسمت فصل دوم «پایتخت»، تئاتر تلویزیونی و خاطره‌انگیز «باجناق‌ها» و سریال‌های «خوب، بد، زشت»، «دردسرهای عظیم ۲»، «بیمار استاندارد»، «شب عید» را هم می‌توان به کارنامه پربار محب‌اهری افزود؛ بازیگری که سال‌ها با فرحناز منافی‌ظاهر زندگی کرد و این اواخر از هم جدا شدند. «همسر» مهدی فخیم‌زاده و «روز فرشته» بهروز افخمی از کارهای مشترک این دو در سینما بود.

زنده‌یاد محب‌اهری اواخر آذرماه با بهبودی نسبی از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ترخیص شده بود و درمان را در خانه پی می‌گرفت. او صبح روز دوشنبه ۲۵ دی به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد و با وجود تلاش پزشکان، بامداد چهارشنبه ۲۶ دی بر اثر ایست قلبی درگذشت.