به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بر لزوم کاربردی سازی مباحث مطرح شده در این نشست تاکید کرد و خواستار ارائه گزارش دستگاههای مکلف در مورد کاهش آلودگی هوا شد.
وی افزود: آلودگی هوا از ابعاد مختلف بهداشت عمومی، سلامت همه مردم را تهدید میکند.
محسنی بندپی با بیان این که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش خطوط مترو در کاهش آلودگی هوا موثر است، گفت: از سویی شرایط توپوگرافی تهران و از سوی دیگر کم بودن جریان وزش باد و ساخت و سازی که جلوی حرکت باد محدود موجود را گرفته است به میزان آلودگی هوای پایتخت دامن میزنند.
استاندار تهران گفت: در سال ۱۳۷۸ با تصویب قانون خوب مبارزه با آلودگی هوا، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به رعایت استانداردهای لازم در موتور خودروها وسایط نقلیه و وزارت نفت مکلف به اصلاح سوخت و رعایت استانداردهای تعیین شده در آن شدند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون وجود پنج هزار کامیون با قدمت بالا و مصرف سوخت قابل توجه خود به منبعی برای آلودگی هوا تبدیل شدهاند.
محسنی بندپی ادامه داد: مطالعات نشان میدهدکه دوسوم مرگهای ثبت شده با عامل آلودگی، مربوط به آلودگی هواست.
استاندار تهران بر لزوم اصلاح موتور کاربراتوری موتورسیکلتها به انژکتوری تاکید کرد و گفت: باید استانداردسازی و نظارت را جدی گرفت و میزان آلودهسازی موتور خودروها را مشخص کرد.
وی یادآور شد: باید همه دستگاهها و سازمانهای دخیل در کاهش آلودگی هوا را حساس کرد و خواستار ارائه گزارش از اقدامات انجام شده، بود.
محسنی بندپی به تخلفات انجام شده ساخت و ساز در منطقه ۲۲ اشاره و تصریح کرد: هم اکنون در این منطقه با وجود ساخت و سازهای بسیار حتی یک متر مربع هم فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
همشهری آنلاین: استاندار تهران گفت زمانی اعلام میکردند وجود سرب در بنزین سرطانزا است و اکنون مشخص شده جایگزین آن متیلتریشیل اتیلاتر یا دیاتیلاتر میتواند بیش از سرب مشکلآفرین باشد.