تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

علی مولوی: پنج فیلم مستند به سی و هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر راه پیدا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر، پنج فیلم مستند راه‌یافته به سی و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر به شرح زیر هستند:

* * *

بهارستان، خانه‌ی ملت

فیلم مستند «بهارستان، خانه ملت» ساخته‌ی «بابک بهداد» است. او در فیلم جدید خود، جغرافیای تاریخی و اجتماعی منطقه‌ی بهارستان تهران را از دوره‌ی ناصرالدین‌شاه تا سال 1357 به‌تصویر کشیده است. بابک بهداد آثاری چون «نامه» ،«نخل روز دهم» و «یادداشت‌های روزانه‌ی یک مسافر» را در کارنامه دارد.

* * *

تمام چیزهایی که جایشان خالی است

«زینب تبریزی»، مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» را با موضوع زندگی دو زن به‌نام‌های «مهناز» و «جمیله» ساخته است. هردوی این زنان به سرطان سینه مبتلا بوده‌اند. یکی با وجود مبارزه‌ای طولانی، از دنیا می‌رود و دیگری بعد از بهبودی کامل، به فعالیت‌های خیریه و آگاهی بخش به بیماران مبتلا مشغول می‌شود.

* * *

خانه‌ای برای تو

«مهدی بخشی‌مقدم»، مستند «خانه‌ای برای تو» را به تهیه‌کنندگی «مهدی شامحمدی» ساخته است که روایت «داوود»، جوان30ساله‌ی گیلانی است که کم‌تر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و ورشکسته شده است. او هم‌زمان متوجه می‌شود که به سرطان پیشرفته‌ای دچار شده و در این شرایط، برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد.

* * *

نت‌های مسی یک رؤیا

«رضا فرهمند»، کارگردان و «مرتضی شعبانی» تهیه‌کننده‌ی «نت‌های مسی یک رؤیا » هستند. فرهمند پیش از این، مستندهای «آزادی» ،«لطفاً بوق بزنید» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» را کارگردانی کرده است. «نت‌های مسی یک رؤیا » به موضوع کودکان فلسطینی می‌پردازد.

* * *

دلبند

مستند «دلبند» را «یاسر طالبی» کارگردانی و «الهه نوبخت» تهیه کرده است. این مستند، قصه‌ی زندگی دشوار، اما به دل‌خواه یک مادر 83ساله و تنها به‌نام «فیروزه» است که زندگی منحصربه‌فردی در دل رشته‌کوه‌های البرز دارد.