همشهری آنلاین: دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران درخواست کرد که در ایام انتخابات پرونده مطبوعاتی داوطلبان در دادگاه مطرح نشود.

علی‌اکبر کساییان گفت: اگرداوطلبی حتی به‌دلایل جزیی هم محکوم شود سوء تبلیغات خواهد بود و اگر تبرئه شوند نیز انعکاس آن حسن تبلیغ به حساب می‌آید.

به گزارش ایرنا وی با بیان این که نگه‌داشتن حرمت و آبروی انسان‌ها بر همه واجب است، افزود: داوطلبان باید ازتخریب یکدیگر پرهیزکنند و بهترین داوطلب فردی است که ظرفیت و نام و نشان و عملکرد خود را به مردم معرفی کند.

وی هرگونه صحبت، نوشته و اظهارنظر یا مصاحبه تبلیغاتی که درآن مستقیم یا باکنایه تخریب سایر داوطلبان از آن استنباط شود را عمل ضداخلاقی دانست.

دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران، برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت مسوولان را برای برگزاری پرشور انتخابات مهم دانست و افزود : در برنامه بلندمدت، مسوولان حکومتی باید به مردم حرمت گذاشته و صادقانه مردم را در تصمیمات خود از طریق نظرسنجی مشارکت دهند.

کساییان همچنین درباره‌برنامه‌های کوتاه‌مدت برای‌ برگزاری‌ پرشور انتخابات گفت: رسانه‌ها، مجالس، منبرها و تجمع‌های صنفی و دانشجویی باید از راه‌های قانونی به‌طور سالم حس مسوولیت مردم را برانگیزانند.

وی تبلیغات عادلانه و سالم را نیازمند بسترسازی دانست و گفت: باید به داوطلبان فرصت داده شود تا خود را به مردم معرفی کنند و انتخاب را به مردم سپرد.

دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران ادامه داد: مردم با غیرت ایران ‌از مجالس مناظره‌ سالم انتخاباتی استقبال می‌کنند و این مورد باید زیاد شود و از هیاهوی پر زرق وبرق انتخاباتی و کارناوال‌های انتخاباتی گریزان هستند.