به گزارش شهرنوشت، سردار محمدرضا مهماندار درخصوص طرح ترافیک گفت: در شرایط فعلی، راه برونرفت از مسئله آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک محدوده زوج یا فرد، تغییر در مدیریت این محدوده است. در این شرایط اگر بخواهیم به مردم فشار اقتصادی نیاوریم و طرح های غیر عوارضی و غیرپولی ورود به این محدوده را دنبال کنیم، به نظر میرسد تقسیمبندی پلاکهای خودروها به ۳ دسته به نحوی که از ۶ روز هفته هرکدام از این دستهها قادر به استفاده و تردد در دو روز هفته باشند، راهکار مناسبتری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: طرح پیشنهادی در مقایسه با طرح موجود علیرغم اینکه حجم ورودی را از ۵۰ درصد به ۳۳ درصد کاهش میدهد در تعداد روزهای مجاز برای تردد تفاوت چندانی ندارد چرا که عملاً در حال حاضر با توجه به اینکه در روز پنجشنبه طرح اعمال نمیشود دارندگان پلاکهای فرد، ۲ روز در هفته مجاز به تردد در محدوده هستند.
مهماندار گفت: به طور طبیعی اثربخشی طرح زوج یا فرد نسبت به ابتدا شروع آن که به سال ۸۴ باز میگردد، کاهش یافته است. سال ۸۴، تعداد ۲ میلیون خودرو در سطح شهر تهران در حال تردد بودند و همه روزه یک میلیون «معادل ۵۰ درصد» آن اجازه ورود به محدوده را داشتند.
او افزود: در حال حاضر اگر صرفاً پلاک خودروهای شهر تهران را در نظر بگیریم، حدود ۴ میلیون پلاک تهران در سامانه شماره گذاری ثبت گردیده است؛ که طبعاً ما شاهد افزایش نسبی حجم ترافیک و آلودگی ناشی از آن هستیم.