همشهری آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر پایه آخرین آمار صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر اقتصادی در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد.

ایرنا نوشت: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه   در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب در روستاهای استان کرمان در محل سازمان برنامه و بودجه، گفت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد؛ در ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون توسعه، هدف مشترک و معیاری برای رتبه بندی کردن کشورهاست، افزود: آخرین تعریف توسعه و مبنای عمل توسعه انسانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآوری گفت: آموزش، بهداشت و درآمدسرانه کشور سه شاخص توسعه انسانی است و سازمان ملل براساس این معیارها کشورها را رتبه بندی می‌کند.

نوبخت ادامه داد: در حالی وارد دهه ۵۰ انقلاب شده ایم که در هر سه شاخص و در نهایت توسعه انسانی موفق بودیم؛ در بازه صفر تا یک رتبه توسعه انسانی از نیم درصد به ۰.۸ درصد رسیده است و در رتبه بالای توسعه انسانی قرار گرفتیم. وی اظهارداشت: از نظر زیرساخت‌ها، فعالیت‌های علمی و رشد علمی در رتبه نخست و از نگاه فناوری‌های نو و فضایی در رتبه دوم منطقه هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآورشد: برپایه آخرین آمار صندوق بین المللی پول، از نظر اقتصادی هجدهمین اقتصاد بزرگ جهانیم و پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۱ در جایگاه پانزدهم قرار خواهیم گرفت.

نوبخت با بیان اینکه ایران همچنان رو به پیشرفت است، گفت: پیشرفت خود را تنها در آبادانی شهرها نمی‌دانیم و روستاها نیز موردنظرند؛ در سفر به کرمان شاهد بودیم که کاستی هایی در مسکن جنوب کرمان وجود دارد.