ایرج معزی که در حاشیه بازدید میدانی از پروژه مرمت و بهسازی مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان سخن میگفت، اقدامهای اجرایی این پروژه را شامل طیف گستردهای از عملیات ترمیمی از قبیل تثبیت بستر با سیمان، اجرا بتن غلتکی، روکش آسفالت، پیادهروسازی، مرمت گاردریلها، جداول و شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، اصلاح عرض معبر و ایمنسازی مسیرهای ورودی و خروجی دانست و یادآور شد: با اجرا این پروژه، کل مسیرهای کندرو بزرگراه آزادگان در هریک از باندهای رفت و برگشت به ۳ خط عبوری افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایسنا، او هماهنگی کامل با شهرداری مناطق مربوطه را یکی از ضرورتهای اجرا پروژه به ویژه در بخش اصلاح عرض معبر و ایمنسازی مسیرهای ورودی و خروجی ذکر و اضافه کرد: از این پس کمیته راهبری پروژه مرمت و بهسازی مسیرهای کندرو بزرگراه آزادگان، به صورت منظم با حضور شهرداران مناطق مربوطه تشکیل خواهد شد تا ضمن پایش مستمر پیشرفت عملیات اجرایی، موانع موجود در ادامه مسیر در اسرع وقت برطرف شوند.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در حال حاضر ۳ اکیپ اجرایی در مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال بزرگراه آزادگان (بخش حدفاصل بزرگراه سعیدآباد تا پل شهید کاظمی) و همچنین مسیر جنوب به شمال بخش حدفاصل پل فتح تا بزرگراه شهید خرازی مشغول اجرا عملیات مرمت و بهسازی روکش آسفالت هستند. در نتیجه فعالیت این واحدها، در بیش از ۱۶۶ هزار متر مربع سطح مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان با استفاده از ۷۰ هزار تن بتن غلتکی و ۱۸ هزار تن آسفالت مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیشرفت عملیات مرمت مسیرهای کندرو بزرگراه آزادگان در بخش حدفاصل پل شهید کاظمی تا تقاطع بزرگراه شهید همت از مرز ۳۲ درصد فراتر رفته است. طول این مسیرها در ۲ باند رفت و برگشت به ۲۷ کیلومتر می رسد.