کلیات این لایحه با ۱۷ رأی موافق و بدون مخالفت به تصویب رسید.
لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال ۱۳۹۸ صبح سهشنبه نهم بهمن روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و علیخانی، رئیس کمیسیون حملونقل شورا اظهارکرد: کامیونها برای تردد در شهر ملزم هستند که بارنامه دریافت کنند، اما متأسفانه الزامی برای اخذ آن نیست و به همین دلیل پیشنهاد شده است که برای تردد کامیونها در هنگام شب و در محدوده کامیون ممنوع عوارض در نظر گرفته شود. البته پلیس راهور را نمیتوانیم مکلف کنیم که کامیونها را جریمه کند، اما ضمن کمک به آنها، پلیس را ملزم کنیم.
به گزارش ایسنا، الویری نیز با بیان اینکه یکبار برای همیشه موضوع را تعیین تکلیف کنیم، افزود: مواردی که مربوط به درآمد و هزینه است را آیا باید کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کند یا کمیسیون تخصصی؟ و روال در مجلس شورای اسلامی اینگونه است که کمیسیون بودجه وارد این مساله میشود.
مسجدجامعی نیز گفت: ما قانونگذار نیستیم و ما مصوبهگذار هستیم و الزامات قانونی برای غیر از خودمان لازمالاجرا نیست. میگویند چون ما به پلیس پول میدهیم مقرراتمان را اجرا کنند، اما ما به فرمانداری هم برای برگزاری انتخابات پول میدهیم و وضع قاعده ما باید ابزار نظارتی داشته باشد که نداریم.
هاشمی افزود: پلیس برای اخذ عوارض ما از مردم تا حالا اقدامی انجام نداده است و به نظر میرسد باید اخلاقمان را عوض کنیم.