همشهری آنلاین: شب موسیقی انقلاب اسلامی به نام «چلچله» با اجرای آثار و قطعه‌های فاخر ملی ایران با صدای سالار عقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، سیدمحمدحسین حجازی (مدیر عامل اراضی عباس‌آباد) با اعلام این خبر افزود: در شب موسیقی انقلاب آثار و قطعات فاخر ملی ایران در سه بخش سرود، موسیقی سنتی ایران و موسیقی ارکسترال (قدیمی و جدید) ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۵ بهمن روی صحنه می‌رود.

قطعه‌های پیروزی، سرو آزاد، رزم‌آوران و ایران ایران در بخش سرود با اجرای ماریا تقدسی، قطعه‌های سپیده، رزم مشترک و شب‌نورد در بخش موسیقی سنتی ایران با تنظیم سلمان سالک و اجرای وحید تاج و قطعات ایران جوان، معمای شاه، از خون جوانان وطن، ای ایران و خوشه‌چین با صدای سالار عقیلی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا و نوای این قطعه‌ها طنین‌انداز خواهد شد.

به گفته حجازی، برای این اجرا ۹۸ نوازنده گروه را همراهی می‌کنند که ۶۰ نوازنده در ارکستر سمفونیک، هشت نوازنده سازهای ایرانی و ۳۰ نفر گروه کر هستند و استاد همایون رحیمیان رهبری ارکستر را بر عهده دارد. مدت‌زمان اجرای قطعات ۸۰ دقیقه است و این اجرا به نوعی حضور موسیقایی هنرمندان موسیقی در انقلاب ایران اسلامی به شمار می‌رود.

پس از اجرای موفق ارکستر سازهای ملی ایران با حضور محمد معتمدی در بوستان آب و آتش، این دومین اقدام جدی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در حوزه موسیقی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ساعت ۱۸ در سالن خلیج فارس مجموعه اراضی عباس‌آباد (باغ‌موزه دفاع مقدس) برگزار می‌شود.