محسن هاشمی در نامهای خطاب به رئیسجمهور با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر احداث و توسعه مترو تهران در راستای توسعه پایدار، کاهش مصرف سوخت، رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلایندههای زیست محیطی، صرفهجویی در وقت و عدالتمحوری، خواهان کمک دولت به مترو شد.
او در این نامه که در اختیار ایسنا قرار گرفت، نوشت: «تاکنون به نرخ امروز بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار صرفهجویی سرمایهگذاری در مترو تهران و حومه انجام شده؛ اما متأسفانه به دلیل عدم تکمیل و تجهیز مناسب و بهرهمندی از ناوگان کافی امکان مسافرگیری تا ۷ میلیون سفر در روز محقق نشده و عملاً مترو با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است و ادامه این روند نه تنها وضعیت ترافیک و آلودگی هوا را به مراتب بحرانیتر خواهد کرد بلکه حرکت در سطح مجموعه شهری تهران نیز با پیشروی ترافیک قفل میشود.»
در بخشی از این نامه آمده است: «در حال حاضر شمار واگنهای مترو تهران، حدود ۱۳۰۰ دستگاه است و این در حالی است که مترو به ۳۰۰۰ واگن و تکمیل تجهیزات ثابت برای سرویس دهی مناسب نیاز دارد و مدیریت شهری طی سالهای گذشته تمامی توان خود را در زمینه گسترش نگهداشت شبکه و ناوگان ریلی انجام داده است اما شهرداری به علت بدهی انباشته شده به شبکه بانکی عملاً از امکان دریافت کمک از دولت، سیستم بانکی، و.... محروم است و تنها دخالت مؤثر آقای روحانی راه حل این مساله است.»
هاشمی در ادامه با اشاره به «قوانین و ظرفیتهای متعدد برای حمایت از سامانههای حمل و نقل ریلی از جمله قانون تأسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، قانون مدیریت مصرف سوخت و قانون حمایت از سامانههای حمل و نقل ریلی»، نوشت: «در همین راستا با ملاحظات اهمیت موضوع و اوامر مقام معظم رهبری خواهشمند است با نظر ویژه در صورت صلاحدید دستور برگزاری جلسه ویژه با جناب عالی، معاون اول ریاستجمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر کشور، رئیس کل بانک مرکزی و شهردار تهران انجام گیرد تا موانع و مشکلات در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران هر چه زودتر مرتفع شود و شاهد تکمیل شبکه مترو تهران و افزایش ظرفیت مسافرپذیری سامانه باشیم.»