حسین رجب صلاحی در گفتوگو با ایسنا گفت: مترو «کرج - هشتگرد» تقریباً آماده است و براساس آخرین آمار و اطلاعات تنها سیستم سیگنالینگ و خطوط برق بالای سرآن باقی مانده است که اگر بودجه آن تامین و سیستم سیگنالینگ آن برقرار شود این خط سال آینده راه اندازی می شود.
او اضافه کرد: برخی معتقدند میتوان بدون سیگنالینگ هم مترو را راهاندازی کرد اما من این را توصیه نمیکنم، زیرا وظیفه سیگنالینگ فقط این نیست که مانع از برخورد قطارها شود، بلکه سرعت بالای قطار را در شیب و قوس مسیر کنترل و کاهش میدهد.
آخرین وضعیت متروی پرند، پردیس و اسلامشهر
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها در ادامه درباره مترو «پرند» گفت: چند هفته پیش شرکت عمران شهرهای جدید پرند با شهرداری تهران توافقاتی داشتند که براساس آن مقرر شد این شرکت ۱۵۰ میلیارد تومان از محل املاک و داراییهای خود را برای راهانداری هر چه سریعتر این پروژه در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.
به گفته رجبصلاحی، مترو پرند تا فرودگاه امام خمینی (ره) ریلگذاری شده و تنها بخشی از آن باقی مانده است.
او درباره مترو «اسلامشهر» تصریح کرد: با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و شهردار اسلامشهر جلسهای داشتیم و قراردادی نیز در این باره در حال انعقاد است. طول مسیر تهران - اسلامشهر ۱۳.۵ کیلومتر است و قرار است که برای مترو تا میدان نماز تونل کشیده شود در این راستا قرارگاه خاتم نیز تا همین چند روز آینده بحث های عملیاتی اجرایی آن را آغاز میکند.
به گفته معاون سازمان شهرداریها، این پروژه بسیار سنگین است و پیشبینی میشود حداقل ۲,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد براین اساس باید شهرداری و سازمان شهرداریها کمک کنند تا این طرح عملیاتی شود.
رجب صلاحی همچنین درباره مترو شهر «پردیس» گفت: این شهر تا تهران حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و مترو آن نیز از پروژههای بزرگ است و در حال انجام اقدامات اولیه است. در مسیر این مترو تونل و پلهای زیادی وجود دارد که طبیعتاً کار را سخت میکند. البته این مترو فوایدی بسیاری دارد زیرا علاوه بر پردیس، شهرهای رودهن، بومهن، جاجرود را علاوه پوشش میدهد.