همشهری آنلاین: وزیر دادگستری گفت: در صورت تکرار جرم، عفو شامل حال زندانیان نمی‌شود و باید زندانیان دوران حبس خود را عبرت و تجربه قرار داده تا دیگر به آن دچار نشوند.

به گزارش تسنیم، علیرضا آوایی در جمع زندانیان مورد عفو در قزوین، ابراز امیدواری کرد با صدور دستور عفو از سوی مقام معظم رهبری، میزان تخلف در جامعه کاهش یافته و با وجود مشکلات بسیار هیچکدام از زندانیان دیگر به زندان بازنگردد.

وی عنوان کرد: در صورت تکرار جرم، عفو شامل حال زندانیان نمی‌شود و باید زندانیان دوران حبس خود را عبرت و تجربه قرار داده تا دیگر به آن دچار نشوند.

آوایی تصریح کرد: ارتباط با زندانیان پس از آزادی آنها باید تداوم داشته باشد تا حمایت و کمک‌رسانی از آنها در صورت وجود مشکلات متعدد صورت گیرد.

علیرضا آوایی در دیدار با محکومان مالی نیز اظهار داشت: کاهش تعداد زندانیان به واسطه اقدامات پیشگیرانه و استفاده از بندهای قانونی، رویکرد وزارت دادگستری بوده که در راستای آن گام برمی‌داریم.

وزیر دادگستری افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در زندان‌ها شامل فعالیت‌های فرهنگی، آموزش‌های تخصصی و حرفه‌آموزی شاهد تقویت توانمندی آن‌ها و ایجاد دستاوردهایی پس از پایان حبس باشیم.

منبع: همشهری آنلاین