همشهری آنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر از انعقاد یک تفاهم‌نامه بین منابع طبیعی، شهرداری و ثبت‌احوال این شهرستان خبر داد و گفت: بر مبنای مفاد این تفاهم‌نامه به نیت هر تولد و هر پیوند ازدواج یک درخت کاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد:  همزمان با هفته گرامیداشت منابع طبیعی سال جاری این طرح در پارک جنگلی یاقوت سرخ شهر درجزین آغاز می‌شود. این طرح "هر تولد سبز یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار" نامگذاری شده است.

وی افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و اشاعه درختکاری، توسعه فضای سبز در میان خانواده‌ها و افزایش میزان مشارکت شهروندان در امر توسعه حفظ و نگهداری فضای سبز تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری درجزین، اداره ثبت و احوال مهدیشهر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر منعقد شده که طی آن هر زوج جوانی که ازدواج می‌کنند و یا با وقوع هر تولد در شهرستان توسط پدر و مادر وی نهالی در این پارک جنگلی کاشته می‌شود.

عبدوس گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه والدین با تولد نوزادشان، با مراجعه به اداره کل ثبت احوال جهت دریافت شناسنامه، معرفی‌نامه‌ای نیز جهت ارایه به شهرداری درجزین و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر دریافت می‌کنند.

وی از تعهد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر و شهرداری درجزین به تهیه و تامین نهال رایگاناین طرح خبر داد و گفت: همچنین این دستگاه‌ها موظف به صدور شناسنامه یا"برگ‌نامه" نهال کاشته شده به‌نام زوج یا نوزاد متولد شده هستند، ضمن این که این برگ‌نامه یا شناسنامه دارای کد شناسایی حاوی اطلاعات درخت و صاحب درخت است.

وی با بیان این که کاشت نهال توسط والدین نوزاد و بنام نوزاد متولد شده انجام خواهد شد، ادامه داد: این نهال‌های شناسنامه‌دار در سال‌های آینده به کودکان نشان داده خواهد شد و از آن پس کودکان در مراقبت از این نهال‌ها سهیم خواهند بود.

عبدوس تصریح کرد: مالک معنوی نهال‌های کاشته شده، نوزادان و زوج‌ها بوده و در صورت تمایل والدین و زوج‌های جوان متعهد به نگهداری و حفظ از درخت مورد نظر خواهند شد.