تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۹

همشهری آنلاین: ساعات کار مدارس، ادارات و بانک‌ها در هیئت دولت به تصویب نهایی رسید. این مطلب را سخنگوی دولت در نشست مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد.

سخنگوی دولت ساعات آغاز کار مدارس را 7 و 30 دقیقه و ادارات را 8 و بانکها را 9 و ساعت پایان کار ادارات را در ماه مبارک رمضان 14 اعلام کرد.

غلا‌محسین الهام گفت: این مصوبه برای مدت آزمایشی 3 ماه اجرا می شود و در استانها این انعطاف وجوددارد که با توجه به شرایط محیطی این ساعات به ویژه درخصوص مدارس دقایقی کم و زیاد شود.

سخنگوی دولت درنشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی درتشریح مصوبات دولت افزود:  برای استخدام 815 نفر در دستگاهها وشرکتهای دولتی مجوز صادر کرده‌است.

غلامحسین الهام گفت: دولت چندمجوز استخدام برای دستگاهها و شرکتهای دولتی صادرکرده است که براساس آن 51 نفر در مشاغل تخصصی با مدرک تحصیلی دانشگاهی در شرکت بیمه آسیا 325 نفر در مشاغل فنی و تخصصی درشرکت هواپیمایی هما 55 نفر درشغل خلبانی در هما 209 نفر در مشاغل تخصصی در شرکت فرودگاههای کشور و 175 نفر در مشاغل تخصصی در سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای به کارگرفته خواهند شد.

وی گفت: تصویب امضای اولیه لایحه موافقتنامه تجارت ترجیحی میان کشورهای‌عضو دی 8 که براساس آن امتیازات متنوع مشترکی برای بازرگانی این‌کشورها ایجاد می شود از دیگر مصوبات دولت بود.

الهام افزود: دولت همچنین اجازه امضای اولیه موافقتنامه همکاری میان‌ایران و بلاروس را در زمینه پیشگیری از آثار سوانح و بلایای طبیعی که میان وزارت کشور و وزارت موقعیت‌های اضطراری بلاروس صورت گرفته بود صادر کرد.

وی افزایش سهم ایران در اکو, اجازه انتشار 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای نیروگاههای برق و تعیین سه منطقه ملی و استانی گردشگری در استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان را از دیگر مصوبات دولت برشمرد.

الهام همچنین گفت : تعیین اعضای شورای عالی فنی برای مشخص کردن قیمتها وتعیین کمیته ویژه ای برای پیدا و حل کردن مشکلات دانشجویان ایرانی خارج ازکشور از مصوبات اخیر هیئت دولت بود.

وی افزود : بر اساس مصوبه دولت شرکت بازرگانی دولتی کشور مامور شده است درخصوص واردات یک میلیون تن فولاد اقدام کند و همچنین به وزارت راه و ترابری و شرکتهای تابعه اجازه داده شده است صدهزار تن ریل وارد کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد : براساس تصویب آیین نامه اجرایی قانون افزایش حقوق بازنشستگی مشمول قانون حالت اشتغال , حقوق بازنشستگان لشکری پیش از 14 آبان 1377 و بازنشستگان کشوری قبل از 1378 متناسب با حقوق و مستمری بازنشستگانی که پس از این تاریخ بازنشسته شده اند پرداخت می شود.

الهام افزود: تعیین فرودگاه گرگان به عنوان مرز بین المللی برای سفر به حج , سوریه‌, عراق و اسیای مرکزی درهیئت دولت به تصویب رسید.

وی تشکیل کمیته ملی طبیعت گردی با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارت جهاد کشاورزی و سازمانهای حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری رااز دیگر مصوبات دولت برشمرد.

سخنگوی دولت گفت: برای پذیرش بیشتر پروازهای بین المللی و پروازهای مربوط به مهمانان خارجی , دولت اعتباری را به منظور ساخت و تامین پاویون مناسب در فرودگاه بین المللی امام خمینی پیش بینی کرده است.

وی افزود: لایحه ای به منظور اختصاص نیم درصد بودجه عمومی کشور حداکثر معادل 20 هزار میلیارد ریال برای بازسازی بم در دولت تصویب شده است که‌با تصویب مجلس شورای اسلامی اجرایی می شود.

سخنگوی دولت گفت : هیئت وزیران با شماره گذاری دو هزار دستگاه اتوبوس دیزلی که از نظر زیست محیطی هم مشکلی ندارند در آغاز سال تحصیلی جدید موافقت کرد.

الهام همچنین گفت : بامصوبه دولت دایره حمایت از مجتمع‌های قالیبافی توسعه پیدا کرده است و قانون جدید به پیشنهاد وزارت بازرگانی جایگزین قانون سال 1383 می‌شود.

وی اضافه کرد : براساس این قانون سن حمایت از قالیبافان از 18 به 15 سال و زیربنای مجتمع‌های قالیبافی از حداقل 500 مترمربع به 200 مترمربع کاهش یافته است.

الهام گفت: تشکیل سازمان مدیریت بحران به ریاست رئیس جمهور و عضویت‌سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت کشور در 16 ماده در هیئت دولت‌تصویب شده است که به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وی تعیین تکلیف کارکنان تعزیراتی حکومتی آرد و نان و اجرای قرارداد خریدخدمت این کارکنان در سقف تعیین شده پارسال برای امسال را از دیگرمصوبات دولت برشمرد.

سخنگوی دولت اولویت دادن به پرداخت خسارتهای وارد شده به زیربخشهای کشاورزی به دلیل سیل و اختصاص 40 میلیارد ریال برای کمک به حل مشکل آب شرب مشهد را از دیگر مصوبات هیئت دولت دانست.