تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶

همشهری آنلاین: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به جاری شدن سیلاب در محدوده عباس آباد استان سمنان واقع در مسیر شاهرود - سبزوار این جاده مسدود اعلام شد.

ابراهیم نصری جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعمال محدودیت برای خودروهای عبوری از سبزوار به شاهرود تا بازگشایی مسیر ادامه خواهد داشت و رانندگان می‌توانند در سبزوار اقامت نمایند.

وی اظهار داشت: بارش باران در شهرستانهای نیشابور، صالح آباد، بینالود، بخش سرولایت نیشابور، چناران، جغتای، سبزوار و گناباد گزارش شده و جاده های این مناطق لغزنده می باشد.

وی گفت: علاوه بر انسداد جاده اصلی شاهرود - سبزوار به طول ۲۴۵ کیلومتر، جاده های فرعی فیلخانه - اسحاق آباد، دیزباد بالا، بوژان و هلالی در شهرستان نیشابور و شاندیز - زشک، طرقبه - جاغرق و طرقبه - نغندر و کنگ در شهرستان طرقبه شاندیز، حصار - دو آبی در شهرستان درگز، چناران - اخلمد در شهرستان چناران، خین عرب - گیزی، کیلومتر ۲۵ جاده قدیم مشهد - چناران و مشهد - میامی در شهرستان مشهد، روستای گوری - گورپان در شهرستان جغتای به دلیل جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها کماکان مسدود می باشد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: جاده های شاهرود - سبزوار و مشهد - میامی به دلیل سیلاب مسدود شده است.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: جاده شاهرود به سبزوار در مرز استان های سمنان و خراسان رضوی به دلیل سیلاب و جاده مشهد به میامی در محدوده روستای قازقان به دلیل طغیان رودخانه کشف رود مسدود است.

وی اظهار داشت: تا فروکش نمودن سیلاب و رفع گل و لای این مسیرها مسدود خواهد بود.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که ۶ هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در جاده های بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در جاده های روستایی و ۱۳۶ منطقه کولاک خیز و مه گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر دارد.