همشهری آنلاین: معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور گفت که بر اثر جاری شدن سیلاب بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر بارندگی شدید و سیلاب بودند، تخریب شده است.

به گزارش ایرنا، هادی درفشی در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان سیمرغ مازندران افزود: همچنین بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر سیلاب بوده‌اند، نیازمند تعمیرات است.

وی گفت : البته این آمار اولیه است و بعد از فروکش کردن سیلاب می‌توانیم آمار قطعی میزان خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری را اعلام کنیم.

معاون بنیاد مسکن کشور استان‌های درگیر سیلاب را مازندران، گلستان، خراسان شمالی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان اعلام کرد.

  •  بازسازی تمام واحدهای خسارت دیده مازندران تا پایان شهریور

درفشی در خصوص ساخت واحدهای خسارت دیده در استان مازندران هم گفت: پیش‌بینی بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای خسارت دیده سیل در استان مازندران حداکثر تا شهریور ماه است.
وی افزود: آنچه برای ما مهم است مشارکت مردمی است و همچنین واحدهایی که نیازمند کمک بیشتر باشد از کمک خیرین و سپاه برای ساخت آنها استفاده خواهیم کرد.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن گفت : از طرف بنیاد مسکن برای روستاها وام ۴۰ میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله و سود چهار درصد تعریف شده است.

  • هشت تن سیمان مجانی

درفشی در خصوص در اختیار قرار دادن سیمان رایگان هم اظهار داشت: هشت تن سیمان برای واحدهای احداثی و ۱.۵ تن برای واحدهای تعمیراتی در شهرهای آسیب دیده نظر گرفته‌ایم که به صورت رایگان در اختیار آسیب دیدگان سیل قرار می‌گیرد.
وی افزود : برای هر واحد مسکونی در حال احداث ۸۰ کیسه سیمان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.