همشهری آنللاین: ظرفیت رودخانه‌های استان قزوین تکمیل شده، به مرز سرریزی رسیده‌اند، و برای پیشگیری از حوادث ۴۸ روستای قزوین تخلیه شده است.

علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: روخانه ارنجک دبی زیادی دارد که بیشتر از ظرفیت است، به همین دلیل اقدامات لازم در حال انجام است تا از خسارت به روستای کوچار جلوگیری به عمل آید. وی اظهار داشت: رودخانه مجاور میدان تره بار نیز که از بند وشته می‌آید، دبی زیادی دارد و میدان میوه و تره بار قزوین را در معرض خطر قرار داده است.

فرخزاد که در حال بازدید از میدان تره بار و بررسی وضعیت بود، افزود: مقامات مسئول در محل حضور دارند تا در صورت نیاز میدان میوه و تره بار تحلیه شود زیرا رودخانه در حال سرریز است.

وی با بیان اینکه رودخانه نواب نیز که از داخل شهر قزوین می‌گذرد، پر آب است، اظهار داشت: هماهنگی لازم برای هدایت آب رود خرود به سد در دست ساخت نُهُب نیزانجام شده است.

فرخزاد در خصوص خسارت‌های بارندگی نیز گفت: ۱۱ خانه و دیوار فرسوده در الموت عربی و طارم تخریب شده است ولی تا کنون خسارت جانی گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: خانه‌های واقع در اطراف رودخانه‌ها در ۸۴ روستای شهرستان قزوین تخلیه شده‌اند تا از آسیب رسیدن به مردم جلوگیری شود.
بارندگی از عضر روز شنبه در استان قزوین آغاز شده و هنوز ادامه دارد.