همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله محمد مؤمن عضو فقید شورای نگهبان پنجشنبه شب با حضور جمعی از مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه های علمیه، مسئولان ملی و استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی ، آیات حسینی بوشهری، یزدی، امینی، خاتمی، علوی بروجردی، مقتدایی، غروی و قاضی عسگر، استاندار قم و جمعی از اعضای جامعه مدرسین، مجلس خبرگان و شورای نگهبان ترتیب یافت ، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

امام جمعه موقت تهران دراین مراسم با بیان اینکه عزت و بزرگی به دست خداوند متعال است، اظهار داشت: علمی که به انسان درجه و مقام معنوی می‌دهد، همراه با تقوا و پرهیزکاری است و عالم باتقوا هیچگاه از حریم و حرم حق خارج نمی شود و به طور مستمر درجات او افزوده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در میان همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، بیش از ۴۰ سال است که هر روز به اوج و اقتدارش افزوده می شود، خاطرنشان کرد: پروردگار وعده داده است که هرکس در مسیر او جهاد کند، او را یاری می کند و امروز به خوبی شاهدیم که همه عزت و سربلندی انقلاب و تشیع و ملت بزرگ ایران، مرهون حرکت الهی امام راحل است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و بین الملل دارای جایگاه و عظمت بوده و در برابر همه مستکبران غربی ایستاده است و ما نباید هیچگاه از این همه عزت و افتخار که خداوند به ما عطا فرموده است، غافل شویم.

وی با بیان اینکه پیشرفت های چشمگیر و غیرقابل تصور ایران اسلامی در حوزه‌های گوناگون، از نصرت های الهی و برکات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فتح الفتوح انقلاب اسلامی، تربیت جوانانی است که امروز در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، جانفشانی و افتخارآفرینی می‌کنند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله مؤمن، ایشان را عالمی مجاهد، ولایتمدار و ساده زیست دانست و گفت: این عالم ربانی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده بود و با ایمان و اعتقادی راسخ، ساده زیستی کم نظیری داشت و در برابر امر ولایت، همواره مطیع بود.

وی در پایان با بیان اینکه آیت الله مؤمن هیچگاه از مردم جدا نشد و تحت تأثیر فشارها و جریان های سیاسی قرار نمی گرفت، خاطرنشان کرد: در حالی که شرق و غرب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی همه قدرت خود را متمرکز کرده اند، در رأس همه مقام معظم رهبری و پس از آن دژ مستحکمی همچون شورای نگهبان در برابر آنها ایستاده اند و بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مؤمن این جایگاه را حفظ کرده و رشد داده اند.

مرحوم آیت الله محمد مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان در ابتدای دی ماه سال ۹۷ به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری و پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، سرانجام در روز پنجشنبه دوم اسفندماه سال گذشته در بیمارستانی در تهران به دیار حق شتافتند.

برچسب‌ها