همشهری آنلاین: عطاالله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت المقدس با یادآوری اینکه عادی سازی روابط اعراب با رژیم اسرائیل برای نابودی مساله فلسطین است گفت: نمی‌توان انتظار داشت نژادپرستی، فاشیسم و ظلم اسرائیل در حق فلسطینی ها تغییر کند بلکه وضعیت اعراب باید دگرگون شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از غزه، وی در جمع خبرنگاران در قدس یادآورشد: ماهیت نژاد پرستی، فاشیسم و ظلم رژیم اسرائیل و نقض حقوق ملت فلسطین در آن، هرگز تغییر نمی کند.

حنا افزود که نمی توان انتظار تغییر رژیم اشغالگر را داشت و همیشه از سال ۱۹۴۸ تا امروز همینطور بوده و چیزی تغییر نکرده آنچه باید تغییر کند شرایط کنونی فلسطینی ها و وضعیت اعراب است.

سراسقف کلیسای ارتدکس در بیت المقدس تصریح کرد: ما فلسطینی ها مساله عادلانه ای را دنبال می کنیم بنابراین باید اوضاع داخلی را برای همبستگی و وحدت و انسجام بیشتر سامان داده و از مساله عادلانه خود که منطقی ترین مساله تاریخ انسانی مدرن است دفاع کنیم.

وی افزود که پدیده عادی سازی روابط با اسرائیل افزایش یافته و اعراب نیز جزئی از این پدیده که هدف آن از بین بردن مساله فلسطین و غصب شهر قدس به شکل کامل است، شده اند.

حنا تاکید کرد که در این شرایط سخت فلسطینی ها باید وحدت خود را حفظ کرده و شکاف ها را برطرف کنند چرا که تنها رژیم اشغالگر از آن برای سرکوب و ظلم و حمله به ملت فلسطین استفاده می کند. برای پاسخ دادن به نژاد پرستی و رویکرد فاشیستی این رژیم وحدت لازم است.