رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: آرشیو بسیار غنی از عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس در خبرگزاری‌ها و مطبوعات فعال آن زمان وجود دارد که هیچ اقدام کارشناسی برای آرشیو این آثار تاکنون انجام نشده است

عباس میرهاشمی رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درگفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره آرشیو عکس‌های دوره انقلاب و دفاع مقدس گفت:ما کارمان را با حمایت انجمن روایت فتح شروع کرده‌ایم ولی آرشیو و اسکن همه عکس‌های مربوط به دوران انقلاب و دفاع مقدس نیاز به یک عزم ملی و همراهی مسئولین سازمان‌های فرهنگی دارد تا این عکس‌ها برای ساماندهی و آرشیو مناسب از انبارها بیرون بیاید و قابلیت نگهداری بهتری پیدا کند.
وی با اشاره به سازمان‌هایی که آرشیو بسیار غنی از عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس در اختیار دارند گفت: خبرگزاری ها و مطبوعاتی که در آن دوره فعال بودند آرشیو بسیار غنی از عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس در اختیار دارند که تاکنون هیچ اقدام جدی،کارشناسی شده ومطمئنی برای نگهداری این آثار انجام نداده‌اند و علاوه برآن افراد بسیاری هم هستند که وقایع انقلاب و جنگ را به صورت آزاد عکاسی کردند و در آرشیو شخصی خودشان در شرایط نامناسب و غیراستاندارد نگهداری می‌کنند.
میرهاشمی درباره توافق با مراکز مختلف فرهنگی برای همکاری در جهت آرشیو کردن عکس‌های دوره انقلاب و جنگ گفت: مراکز فرهنگی تنها از الگوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برای آرشیو و اسکن آثاری که در اختیار دارند استفاده کردند ولی با این همه تا آن جا که من اطلاع دارم کار قابل اعتماد و قابل اعتنایی انجام نداده اند.
رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در ادامه درباره برنامه‌های این انجمن توضیح داد: ما به سمت تولید آثار فاخر رفته ایم و سعی کرده‌ایم مناسبتی کار نکنیم. بنابراین برنامه‌های مختلف خود را برای مانایی بیشتر همراه با پژوهش انجام می‌دهیم.
وی از انتشار کتابی با عنوان دایرةالمعارف عکاسان انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و گفت: در قالب چندین کتاب آثار عکاسان انقلاب و دفاع مقدس را به همراه توضیحات لازم درباره خود عکاس تا سال آینده منتشر خواهیم کرد که مجموع این کتاب‌ها دایرةالمعارف عکاسان انقلاب و دفاع مقدس را تشکیل خواهد داد.
وی افزود: هر کدام از این کتاب‌ها به آثار و زندگی یک عکاس انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد که قصد داریم سال آینده دو کتاب از این مجموعه را منتشر کنیم.