تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

همشهری آنلاین: نادر برهانی‌مرند برای دومین دوره پیاپی با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی به سمت دبیر جشنواره تئاتر فجر برگزیده و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در بخشی از متن شهرام کرمی در معرفی دبیر سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر آمده است: «ترسیم چشم‌انداز واقعی و کارشناسانه، توجه جدی به روزآمدی، شمول، کارآیی و پایایی ایده‌ها و طرح‌ها در عین توجه به تجربه‌های ادوار پیشین و بهره‌گیری از مشاوره‌های صاحب‌نظران حوزه هنرهای نمایشی می‌تواند نویدبخش رویدادی باشکوه‌تر و موفق‌تر باشد و اینک که به سی و هفتمین دوره جشنواره به نحو مطلوب و شایسته به پایان رسید، نظر به تصمیم شورای سیاست‌گذاری به عنوان دبیر دوره سی و هشتم تئاتر فجر منصوب می‌شوید.»

برهانی‌مرند نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و آثاری چون «جزیره»، «مرد مومی»، «تولد»، «شکارگاه ممنوع»، «پاییز»، «چیستا»، «تیغ کهنه»، «یک راز کوچک»، «باغ زیتون» و «تهران زیر بال فرشتگان» را روی صحنه برده است. او عضویت در هیأت مدیره خانه تئاتر و شورای سیاست‌گذاری رادیو نمایش، مدیریت دفتر ادبیات نمایشی مرکز هنرهای نمایشی رادیو و سردبیری برنامه‌های «جمعه‌ها با تئاتر»، «پرده دوم»، «گفتگوی هنر» و... را در کارنامه دارد.