همشهری آنلاین: فرماندار شادگان در استان خوزستان گفت: برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به مناطقی از شهر شادگان و روستاهای منطقه همچنین ایمن سازی این شهر در مقابل سیلاب ۱۲ کیلومتر سیل بند در بخش مرکزی و شهر شادگان احداث شد.

سعید حاجیان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این سیل بندها از سوی نیروهای مردمی، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای معین ستاد بحران استان و شهرستان‌های معین شادگان احداث شده است.

وی به تخلیه چهار روستای رگبه، حزبه، صراخیه و آلبشلوگ و سکونت تعدادی از آنها در منازل مسکن مهر شادگان و اردوگاه‌های اسکان موقت اشاره کرد و افزود:تاکنونی حادثه جانی در جریان سیل در این شهرستان رخ نداده است.

حاجیان گفت: ورودی آب از طریق نهر بحره به قسمت شمالی تالاب بین‌المللی شادگان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود حجم آب با هدایت آن به سمت قسمت جنوبی و دریا در اطراف شهرستان کاهش یابد.

بر اساس برآورد اولیه میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان ناشی از سیلاب اخیر یک هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال بوده است. جاده شادگان به دارخوین به منظور هدایت سیلاب در قسمت شمالی تالاب بین‌المللی شادگان به قسمت جنوبی و سپس هدایت آن به دریا شکافته شد.   سیل ۳۰ روستای بخش مرکزی و خنافره شادگان را با تهدید مواجه کرده است.
طغیان رودخانه‌ها تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده است.