همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: محاسبات تراز دارایی‌ها نشان می‌دهد که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۱۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، افزود: چنانچه میزان فروش نفت کاهش یابد نمی‌توان برای اجرای پروژه‌ها به درآمدهای نفتی تکیه کرد بنابراین باید از طریق روش‌های دیگر اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۷ که بحث تهاتر بدهی‌های بانک‌ها مطرح شد بر اساس مصوبه مجلس تاکید شد که ۵۰ درصد تهاتر بخش خصوصی باشد.
تاجگردون گفت: پروژه‌های بسیاری برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد و بخش خصوصی هم راغب به جذب آنهاست اما برخی مدیران با وجود تاکید و حمایت دولت و مجلس به دلیل ترس از مورد بازخواست قرار گرفتن از انجام این کار خودداری می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی همه مجموعه‌ها از جمله رئیس قوه قضاییه از واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی حمایت می‌کنند، انجام ندادن این کار ضعف مدیریت است.