سرلشکر پاسدار رحیم صفوی در گفت‌وگو با همشهری، رمز تداوم حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

وی گفت: 2راهکار اساسی برای حفظ حضور همه‌جانبه مردم در صحنه انقلاب وجود داشته است. راهکار اول معرفتی یا استفاده از ابزار شناخت است، راهکار دوم هم اجرایی و قابل لمس است؛ اما در مورد راهکار اول، اساس انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی و سیاسی بود لذا اگر نسل اول انقلاب و آنها که انقلاب کردند برای پیگیری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی سست یا دچار تفرقه نشوند، خود به خود این حضور موجب انتقال مفاهیم اساسی خواهد شد که مبنای شکل گیری انقلاب‌اسلامی بوده است چه بسا اگر نسل دوم و سوم انقلاب آن شناخت لازم را از رنج‌ها و فداکاری‌های بزرگی که در طول دوران انقلاب کشیده شده است را درک نکنند یا از دستاوردهای ارزشمند داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی انقلاب مطلع و آگاه نشوند، مانند نسل اول آن همت و تلاش جدی برای حضور در صحنه‌های گوناگون و حفظ انقلاب اسلامی را نخواهند داشت.

صفوی افزود: به نظر من راهکار دوم برای حفظ حضور مردم در صحنه، حل مشکلات مردم توسط دولتمردان، قوای 3گانه و مسئولان در دولت و مجلس و قوه قضائیه است که این امر خود می‌تواند بزرگترین راهکار عملی برای حفظ حضور مردم باشد.

 الان 29 سال از انقلاب می‌گذرد، دیگر نمی‌توانیم بگوییم جنگ بود و نتوانستیم مشکلات مردم را حل کنیم یا درآمد و بودجه ما کم بود و نتوانستیم مشکلات را حل کنیم. امروز باید همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول حکومتی و قوه مجریه به طور خاص، برای این مسئله برنامه‌ریزی و اقدام عاجل کنند.

وی گفت: دولت‌ها طبق قانون چند وظیفه مشخص دارند: یکی تامین امنیت، از مرزها و شهرها گرفته تا امنیت حقوق افراد جامعه است؛ دیگر وظیفه دولت‌ها تامین رفاه و آسایش ملت که همان عدالت اجتماعی گفته می‌شود و همچنین ارتقای سطح فرهنگی و معنویتی مردم جامعه است.

حل مشکلات مردم و برطرف کردن نیازهای اساسی مانند غذا، پوشاک، مسکن، آموزش و پرورش، ایجاد اشتغال و نظایر آن که در همان مفهوم عدالت اجتماعی خلاصه می‌شود، از مهم‌ترین عوامل حضور مردم در صحنه است. بالاخره مردم باید این شعار عدالت را در زندگی خودشان لمس کنند و احساس کنند بعد از 29 سال این عدالت اجتماعی بین اقشار مختلف برقرار است.