رییس جمهور در فرودگاه "جان اف کندی" نیویورک گفت: مسایلی در جهان می‌گذرد که همگان را ناراحت و آزرده کرده و ایران برای روند بهتر امور مرتبط با اداره دنیا، نقطه نظرات روشنی دارد.

وی که با خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا گفت و گو می‌کرد، افزود: اکنون وضعیت دنیا به گونه‌ای است که نمی‌توان قاطعانه بگویم چشم انداز روشنی فراروی آن قرار دارد.

رییس جمهوری گفت: فضای تهدید، تنش، درگیری، غرور و کینه‌ورزی در عرصه بین‌المللی شکل گرفته که این فضا نمی‌تواند دنیا را به آرامش و صلح پایدار رهنمون کند.

احمدی نژاد اظهار داشت: ایران یک نظام کارآمد برای اداره و رفع برخی مشکلات جاری در جهان دارد. این مشکلات را می‌توان در افغانستان، لبنان، عراق و آفریقا حس کرد.

وی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی را برای بررسی راه‌حل‌های این مشکلات ایجاد کرده و ما می‌خواهیم با دبیر کل و آن گروه از روسای جمهوری کشورها که علاقه‌مند به حل عادلانه مسایل دنیا هستند، گفت و گو کنیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فضای حاکم بر رسانه‌ها در دنیای کنونی افزود: فضای رسانه‌ای حاکم بر دنیا فضای شفافی نیست. نمی‌خواهم بگویم بی‌صداقتی است اما یک نوع سانسور حاکم است تا صداهایی شنیده نشود.

احمدی نژاد گفت: همه ملت‌ها و صاحبنظران و اندیشمندان در جهان به دنبال حقیقت و علاقه‌مند به انتخاب درست و در عین حال قادر به تشخیص راه درست نیز هستند و باید به اینها فرصت داد تا حرف‌ها را بشنوند.

وی در خصوص انتظاراتش از سازمان ملل و بویژه اعضای مجمع عمومی برای دفاع از حق و حقوق ایران بویژه در بحث فن آوری صلح آمیز هسته‌ای گفت: مجمع عمومی در حال حاضر وظایف معطل مانده، بسیار دارد.

رییس جمهوری اظهارداشت: فقط بحث دفاع از حقوق ایران و پیشگیری از تضییع آن مطرح نیست. بحث ما این است که باید یک سلسله مناسبات اصلاح شود.

احمدی نژاد گفت: موضوع (برنامه هسته‌ای) ایران، موضوع مهمی نیست و جای این همه بحث هم ندارد چرا که یک بحث فنی است و درحال طی روند خود می‌باشد اما برخی می‌خواهند آن را سیاسی کنند.

وی افزود: برغم همه تلاش‌ها برای سیاسی کردن این موضوع، سرانجام این بحث هم خواهد گذشت اما نکته مهم این مناسبات ناصحیح است که باید اصلاح شود و ما به دنبال آن هستیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در شصت و یکمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده، قرار است روز سه شنبه به وقت محلی با دبیر کل سازمان ملل دیدار و در مجمع عمومی سخنرانی کند.

احمدی نژاد در فرودگاه نیویورک مورد استقبال جمعی از مقامهای دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

احمدی نژاد سال گذشته نیز در شصتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده بود.