همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از احتمال آبگرفتگی و سیلاب در برخی مناطق مرکز و جنوب شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی به ایرنا گفت: امروز، شنبه ۲۸ اردیبهشت، احتمال آب‌گرفتگی، سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها به‌ویژه مناطق کوهپایه‌ای بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور وجود دارد.  

گودرزی افزود: امروز بعدازظهر بخش‌هایی از مرکز، جنوب، جنوب شرق و بخش‌هایی از شمال شرق، شمال غرب و غرب رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یکشنبه و دوشنبه به جز شمال شرق این وضعیت در دیگر مناطق ادامه دارد البته بارش در شمال غرب شدیدتر خواهد شد و امشب در ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب اصفهان، شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان به‌ویژه مناطق شرقی بارش‌ها شدت خواهد داشت از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل رودخانه‌ها به‌ویژه مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی این استان‌ها وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی به هم‌وطنان توصیه کرد از اسکان در مسیل رودخانه‌های این مناطق خودداری کنند و افزود: احتمال وقوع تندباد شدید موقتی و احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع صاعقه در ارتفاعات این مناطق وجود دارد لذا کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

  • افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

گودرزی گفت: از امروز تا دوشنبه روند افزایشی دما در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه سواحل شمالی و شمال شرق رخ می‌دهد اما از سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر کاهش دما را در سواحل شاهد خواهیم بود.

  • آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: هوای تهران امروز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۱۸ بود و بیشینه آن به ۳۱ درجه خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز با ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.