به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: متعاقب جمعآوری رمپهای شمالی و جنوبی پل فلزی کوی نصر، اجرای اقدامات پیش نیاز برای آغاز عملیات جمع آوری بخش اصلی سازه پل ادامه دارد.
مهندس صبوری اقدامهای پیشنیاز جمعآوری پل فلزی کوی نصر را شامل پایش سلامت سازه، نامگذاری و برچسبزنی پایهها و شاهتیرهای پل برای استفاده مجدد برای برپایی پل سبز زندگی و تقویت اتصالات فلزی دانست و یادآور شد: اجزای سازهای پل فلزی کوی نصر به دلیل قدمت و فرسودگی زیاد، نیازمند تقویت و تعمیرات تخصصی است. از این رو پس از دمونتاژ و جمعآوری، مورد مقاومسازی و بهسازی لرزهای قرار میگیرد تا برای یک دوره طولانی سرویسدهی در قالب پل سبز زندگی آماده شود.
او گفت: پل سبز زندگی یک کریدور ارتباطی با محوریت عبور پیاده و دوچرخه بین محلات گیشا و کارگر خواهد بود. این پل بخشی از یک رینگ پیادهروی و دوچرخهسواری است که از محورهای فرعی خیابان گیشا آغاز شده و پس از عبور از روی پل سبز زندگی، به خیابان کارگر میپیوندد. البته در کنار این کاربری اصلی، سایر کاربریهای خدماتی، گردشگری و فرهنگی موردنیاز تعریف و طراحی شده است.
به گفته سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، نصب مجدد بخشی از پل فلزی کوی نصر در قالب پروژه احداث پل سبز زندگی، علاوه بر اینکه عبور از تقاطع بزرگراههای شهید چمران و جلال آل احمد را برای عابران پیاده تسهیل خواهد کرد، ارتباط بلافصل خیابانهای گیشا، شهرآرا، پاتریس لومومبا و کارگر را برقرار کرده و باعث تقویت رویکرد پیادهمحوری و ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در این نقطه پررفت و آمد خواهد شد.