یک مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان با بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد، کارگاه تولیدی چاپ ‌روی پارچه و مرواریدکوبی راه‌اندازی کرد که با کمک زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت است.

به گزارش همشهری «سکینه سپاهی» در جالق به دنیا آمده، اما در شهرستان زاهدان بزرگ شده است. پدر را در سنین کودکی از دست داد و در دامن مادربزرگی پاک ومهربان بزرگ شد.  وی از ۷ سالگی شروع به کار کردن کرد. با این تفکر که پدر ندارد و باید امکانات اولیه زندگی را تامین کند. او به خاطر مشکلات زیاد زندگی زحمات زیادی را متحمل شد. سپاهی تصمیم گرفت بافت لیف را از دوران کودکی یاد بگیرد و از سن ۱۰ سالگی شروع به آموزش خیاطی کرد. این مددجو با کمک چرخ خیاطی مادر خود شروع به دوخت انواع لباس کرد. وی می‌گوید: همیشه در زندگی‌ام کار کرده‌ام، چراکه تلاش و کوشش برایم جذاب بود، اما چون همیشه  برای کمک به نیازمندان اقدام کرده‌ام هیچ وقت پس‌انداز نداشته‌ام.  

این مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان با اشاره به داستان علاقه‌اش به کار گفت: علاقه زیادی به کار و تلاش دارم و مهم‌ترین هدف من خرید دستگاه‌ و راه‌اندازی کارخانه است. وی افزود: در ابتدای کار چون کل سرمایه خود را از دست داده بودم با مشکلات زیادی مواجه شدم، اما در ادامه با یک چرخ گلدوزی که از دوستم قرض کرده بودم کار را شروع کردم و تصمیم گرفتم طرح‌های نو و جدید اجرا کنم تا این‌که روی پارچه چادری طرح گل به صورت پروانه که از پرطرفدارترین طرح‌هاست ایجاد کردم که مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.  سپاهی ادامه داد: در انتها به این نتیجه رسیدم که طرح‌های مختلف پیاده‌سازی کنم. به طوری که در ابتدای عرضه این طرح‌ها به بازار مصرف با استقبال کم مردم مواجه شدم اما سال‌های بعد رقبا این طرح‌ها را هدف قرار دادند.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که هدفتان از کار کردن چیست، گفت: مهم‌ترین هدفم کمک به دیگران است؛ البته اولویتم حمایت زنان سرپرست خانوار است که از کمترین حقوق و درآمد برخوردار هستند. این مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان یادآور شد: برای شروع فعالیت اندک سرمایه‌ای لازم داشتم، اگرچه من از طریق دریافت ۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه یک دفتر کار اجاره کردم.  وی با اشاره به این‌که تقریبا برای ۸ زن سرپرست خانوار به صورت مستقیم و ۴۰ نفر در منازلشان به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است، افزود: این بانوان با سختی زیاد امور زندگی را می‌گذرانند. بیشتر آن‌ها ساکن حاشیه شهر هستند.

برخی هم همسرشان اعتیاد دارد و برخی دیگر همسرشان فوت کرده است. بخشی نیز در زندان هستند و روزگارخوبی ندارند. من هم تا جایی که امکان دارد فرصت شغلی برای آن‌ها ایجاد می‌کنم. این مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زاهدان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای انجام این فعالیت با چه مشکلاتی مواجه‌ بوده‌اید، گفت: مشکلات زیاد است. به طوری که نبود مواد اولیه و دستگاه‌های کار در شهرستان زاهدان مانند دستگاه‌های گلدوزی چاپ و خیلی موارد دیگر باعث شده است نتوانم آن طور که به نظر می‌رسد کار جدیدتری را ارائه دهم.

  • خسارت ۱۰۶میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی نیمروز

در نشست هماهنگی برآورد خسارات سیل که با حضور اعضای کارگروه شهرستان نیمروز در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیمروز میزان برآورد اولیه خسارت در بخش کشاورزی را بالغ بر ۱۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد.  به گزارش ایسنا «حسن صفائی‌مقدم» افزود: از همه ظرفیت‌های موجود اداره‌های عضو برای دریافت گزارش خسارات و برآورد دقیق برای پیگیری خسارات سیلاب اخیر با توجه به دستورالعمل ستاد بحران برای ثبت در سامانه سجاد استفاده می‌شود.