سعید اکبری: جواد کاظمیان به فاصله یک روز بعد از انتقاد از روزنامه‌نگاران ایرانی، وقتی موفق شد دروازه الجزیره را در حساس‌ترین بازی نیم فصل اول باز کند، در حرکتی عجیب پیراهنش را از تن کند!

کسی نفهمید که او با این گل خوشحالی‌اش را با این حرکت بیرون ریخت یا در واقع این، ناشی از ناراحتی‌اش بود. وقتی او به سمت نیمکت الشباب به ناگهان مسیرش را کج کرد و در نقطه‌ای دیگر شادی‌اش را با بازیکنان تیم تقسیم کرد. به فاصله چند متری کاظمیان سرمربی برزیلی تیم یعنی سرزو ایستاده بود و داشت بابت حرکت جواد از او انتقاد می‌کرد. داد و فریادهای او در واقع نشانه این اعتراض بود. داور بازی هم بعد از شادی جواد به او یک کارت زرد نشان داد تا جواد هم گل زده و هم یک کارت گرفته باشد. تا پیش از زدن گل، کاظمیان خیلی تلاش می‌کرد که در نقش یک گلزن ظاهر شود. او که در جناح چپ بازی می‌کرد، در نقش یک‌ هافبک نفوذی ظاهر می‌شد و در حمله خیلی خوب به مهاجمان تیم اضافه می‌شد. جواد حتی یک ضربه هم به سمت دروازه زد که این توپ را گلر الجزیره مهار کرد. اما در دقیقه 40 دیگر زمان گل زدن او فرا رسید. در این صحنه یالم سعد بازیکن تکرو الشباب توپی را در پشت محوطه گرفت و به خوبی توانست نفوذ کند. در این لحظه جواد از بین مدافعان الجزیره فرار کرد و سعد با یک پاس عمقی موقعیت خوبی را برای ‌هافبک ایرانی خلق کرد. علیرغم تکل بلند مدافع الجزیره جواد با حرفه‌ای‌گری این توپ را به گوشه دروازه الجزیره فرستاد تا بازی را یک بر صفر به نفع تیمش کند.

شادی طرفداران الشباب بعد از بازی گویای همه چیز بود. مسئولان ورزشگاه و سران باشگاه الشباب سر مست از نتیجه بازی و قهرمانی تیمشان در نیم فصل اول دوری الامارات، بازیکنان ایرانی را در آغوش گرفته بودند. تنها جای مهرداد اولادی در این دیدار خالی بود. او هم پیش از اینکه مصدوم شود بازی‌های خوبی را برای الشباب انجام داد ولی سه‌شنبه شب، نتوانست احساسی را داشته باشد که بازیکنان در داخل زمین داشتند. طرفداران الشباب خوشحال به داخل زمین ریخته بودند و تعداد آنها زیاد بود. در رختکن الشباب جای سوزن انداختن نبود و همه از سر و کول بازیکنان آویزان بودند. یکی از طرفداران قدیمی الشباب در داخل زمین با حرکات نمایشی و رقصی عجیب همه را مبهوت خود کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که طرفداران در سطح شهر دبی با پرچم الجوارح، چرخ می‌زدند و قهرمانی نیم فصل اول را جشن می‌گرفتند. این جشن‌ها تا پاسی از شب ادامه داشت. از آخرین باری که این تیم توانست دوری الامارات را فتح کند و جام قهرمانی را به خانه ببرد سال‌ها می‌گذرد. الشباب در فصل 94-95 توانست قهرمان این رقابت‌ها شود و با قهرمانی در نیم فصل اول بازی‌ها، سه‌شنبه شب آنها تمام عقد‌های این چند سال را بیرون ریختند و جشن بزرگی را دبی برگزار کردند. البته در این شب حاکم دبی و رئیس باشگاه الاهلی هم جشن باشکوهی را برای قهرمانی تیم مصر در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا برگزار کرد. مصری‌ها هم به شهر ریخته بودند و در خیابان منتهی به ورزشگاه خانگی الاهلی، جشن گرفته بودند.
اما بعد از گل جواد کاظمیان، بازی انتظار اتفاقات اصلی را می‌کشید. در نیمه دوم بازی برای دو تیم متعادل شروع شد. درست عین نیمه او که الشباب و الجزیره به دلیل حساسیت زیاد بازی، خیلی محتاطانه کار را شروع کردند. اما در نیمه دوم اتفاقات به گونه‌ای پیش رفت که برای الشباب قهرمانی در نیم فصل اول را مسجل کرد. این تیم در دقیقه 58 یک بار دیگر موفق شد دروازه الجزیره  را باز کند. ریکو، مهاجم کلمبیایی این تیم که به جای مهرداد اولادی به خدمت گرفته شده، فراری را ترتیب داد. او در حالی که حتی دروازه‌بان الجزیره را هم رد کرده بود و می‌توانست گل بزند با خطای او به زمین افتاد تا داور دست روی نقطه پنالتی بگذارد. پنالتی زن اول تیم الشباب هم که ایمان مبعلی است به همین خاطر همه مطمئن بودند که این تیم با دو گل ایرانی، قهرمانی را جشن خواهد گرفت. ایمان پشت توپ ایستاد و آن را به گوشه دروازه فرستاد که اتفاقا گلر الجزیره در مسیر توپ شیرجه زد نتوانست مانع از گل شدن این توپ شود. ایمان توانست طلسم 6 هفته گل نزدن را بشکند. او و جواد بعد از اینکه در بازی النصر برای تیم الشباب گل زدند، دیگر نتوانستند دروازه حریفان را باز کنند تا اینکه سه‌شنبه شب هر کدام یک گل برای تیم زدند تا قهرمانی نیم فصل برای هر دو بسیار شیرین باشد. در حالی که شیرینی این گل هنوز زیر زبان بازیکنان الشباب مزه می‌کرد، الجزیره یک دقیقه بعد به خوبی توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. توپی که گل شد وسط زمین کاشته شد و بازیکنان الجزیره با حرفه‌ای‌گری توانستند آن را ثانیه‌هایی بعد تبدیل به گل کنند. مامادو دیالو زننده این گل بود. الجزیره با این گل دوباره جان گرفت و در ادامه بازی هجومی‌تر کار کرد. این تیم حتی نزدیک بود کار را به تساوی بکشد. یک موقعیت عالی برای این تیم پیش آمد اما در نهایت ضربه بازیکن الجزیره به تیر دروازه خورد تا معلوم شود شب، شب این تیم نیست. الشباب بازی را دو بر یک برد و با 25 امتیاز به صدر جدول بازگشت. این تیم به صدرنشینی یک شبه الشعب پایان داد.

در دیگر بازی‌های سه‌شنبه شب تیم الظفره با حضور سیاوش اکبرپور موفق شد حتا را در شهر کوچک ضفره شکست دهد. ‌هافبک ایرانی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت. کاملا مشخص بود که میزبان می‌تواند تیم حتا را ببرد. این پیش‌بینی درست از آب درآمد و تیم الظفره در نهایت موفق شد میهمان خود را با سه گل بدرقه کند. ابتدا محما سالم برای تیم الظفره گلزنی کرد. در دقیقه 31 سمیر ابراهیم گل مساوی را برای حتا زد. بازی در نیمه اول با نتیجه مساوی تمام شد. در نیمه دوم الظفره بازی بهتری انجام داد و موفق شد در دقیقه 71 با یک ضربه پنالتی دروازه حتا را برای دومین بار باز کند. امین الرباطی مدافع گلزن این تیم پشت توپ ایستاد و موفق شد پنجمین گل فصل خود را بزند. بعد از این گل سیاوش هم یک ضربه خیلی خوب زد که با واکنش دروزاه‌بان حتا راهی کرنر شد. در پایان بازی هم ادریسو، مهاجم تونسی الظفره یک پنالتی گرفته بود و موفق شد دروازه حتا را برای سومین بار باز کند و بازی در نهایت سه بر یک به نفع تیم میزبان تمام شود. الظفره با این برد 13 امتیازی شد و در رده هشتم جدول قرار گرفت.
نتایج بازی‌های به شرح زیر است:
الشباب 2 – الجزیره یک
الظفره 3 – حتا یک
الشارجه 2 – الوصل یک