همشهری آنلاین: استاندار هرمزگان گفت: به سرمایه گذاری در جزایر هرمز و لارک تسهیلات بانکی با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ستاد راهبری توسعه پایدار جزیره هرمز گفت: به سرمایه گذاری در جزایر هرمز و لارک تسهیلات بانکی با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان پرداخت می‌شود.

 استاندار هرمزگان افزود: دستگاه‌های اجرایی استان مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران را در کمترین زمان صادر کنند.

همتی گفت: ۲۸ طرح دارای اولویت مانند جاده، نور، مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی، شبکه فاضلاب و اشتغال زایی در جزیره هرمز در حال اجراست.

وی افزود:۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جزیره هرمز اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن از منابع استانی و ۵۰ درصد دیگر از اعتبارات بنیاد برکت تامین می‌شود.

همتی گفت: بخشداری هرمز باید کنترل و هماهنگی‌های لازم به منظور سرعت در اجرای این طرح‌ها را انجام دهد.

استاندار هرمزگان گفت: پارسال ۷۰۰ هزار گردشگر به جزیره هرمز سفر کردند که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشته است.

فریدون همتی افزود: اکنون سرمایه گذاران زیادی برای ایجاد اقامت گاه برای اقامت شبانه دو هزار نفر در جزیره هرمز اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: مردم جزیره هرمز خانه‌های خود را برای ایجاد بوم گردی و پذیرایی از گردشگران آماده و کسب درآمد کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این نشست گفت: این بنیاد با ایجاد طرح‌های اشتغال زایی در جزیره هرمز تلاش دارد تا در برنامه پنج ساله بیکاری در جزیره هرمز را ریشه کن کند.

سعید جعفری افزود: بنیاد برکت به کارآفرینان در جزیره هرمز تسهیلاتی تا سقف پنج میلیارد ریال و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کند.

وی گفت: این تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان ارائه می‌شود.

بخشدار هرمز نیز در این نشست گفت: از ۲۲ کیلومتر جاده ساحلی دور جزیره هرمز اکنون ۸ کیلومتر آن آماده شده است و ۱۴ کیلومتر آن تا پاییز امسال ساخته می‌شود.

سید مجد الدین حسینی افزود: تا چند روز آینده غرفه‌های صنایع دستی مردم جزیره در مجاورت قلعه هرمز ساخته می‌شود.

وی گفت: با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در هرمز این جزیره به قطب گردشگری جنوب کشور تبدیل می‌شود.

نماینده حوزه انتخابیه مرکز استان نیز در جمع مدیران استان گفت: مردم جزیره هرمز سهم خود را در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای کشور ادا کرده اند حالا نوبت مسئولان است که بتوانند با خدمت به این مردم قدردان زحمات آنان باشند.

احمد مرادی افزود: در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی مربوط به توسعه هرمز باشد پیگیری می‌شود و مدیران استان نیز در روند ایجاد طرح‌های توسعه‌ای این جزیره همت بیشتری داشته باشند.