مهدی معزی: عرف شده. این که سیاست‌مدارباشی و پا در عرصه ورزش بگذاری. ورزشی باشی و سیاستمدار شوی. البته مشکلی ندارد، اگر علم یا تخصص‌اش را داشته باشی

یا این که مثلا به عنوان یک هنرمند، جا پای ورزشی‌ها بگذاری. چه اشکالی دارد که بشنویم ایرج نوذری، همان بازیگر سینما و تلویزیون، یک پست ورزشی گرفته.

او که قرار نیست، همه چیزش به هنر خلاصه شود. بازیگر کشورمان که این روزها، زیاد در فدراسیون کونگ‌فو دیده می‌شود. چراکه او از این پس،‌ با سمتی تازه در این فدراسیون شناخته می‌شود. اتفاقی که منتظری، رئیس فدراسیون کونگ‌فو آن را به فال نیک می‌گیرد: «اتفاق مهمی است و البته خوشایند. امیدوارم که همکاری‌مان با آقای نوذری شروع راهی همراه با موفقیت باشد.»

  • در مورد همکاری‌تان با آقای ایرج نوذری بگویید.


 ما جلساتی را با ایشان داشتیم. خب ما متوجه علاقه‌مندی آقای نوذری به کونگ‌‌فو شدیم. البته این مسئله چیزی فراتر از یک علاقه بود. کاملا به این رشته تسلط دارند و رشته‌های رزمی دیگری را هم دنبال کردند. اطلاعات خیلی خوبی داشتند. از جلساتی که داشتیم، معلوم شد که حتی ایشان تاریخ و فلسفه وجودی این ورزش را هم به خوبی می‌دانند. اطلاعات جامعی که شاید بعضی از ورزشکاران ملی ما هم آن را ندانند.

  • قبل از این جلسات از کجا فهمیده بودید که ایشان به این رشته گرایش داشتند؟


این موضوع برمی‌گردد به شناخت قبلی ما. از این موضوع مطلع بودیم. البته ما بعدا فهمیدیم که ایشان کونگ فوتوآ را در خارج از کشور آموزش دیدند و طبق گفته خود ایشان، شال سبز دارند.

  • حالا چه پستی دارند؟


ایشان کارشان را با ما به عنوان مدیر روابط امور بین‌الملل شروع می‌کنند که از هفته آینده عملی می‌شود. ما فعلا فقط حکم را به ایشان داده‌ایم.

  • فکر نمی‌کنید که حضور ایشان در عرصه بازیگری، خللی در کار با شما ایجاد کند؟

بحث حضور دائم ایشان در فدراسیون کونگ‌فو نیست. ما می‌خواهیم با هم تعامل داشته باشیم. همان طور که می‌دانید، آقای نوذری به چند زبان بین‌المللی تسلط دارند که این موضوع خیلی می‌تواند به ما در این سمت کمک کند. به خصوص که ایشان، آشنایی کاملی هم با این ورزش دارد. قرار نیست که مدیر روابط امور بین‌الملل هر روز به این‌جا بیاید. کارهای ما مقطعی است. سفرهای خارجی و کارهای حضوری ما قرار نیست که همیشه وجود داشته باشد. البته بحث یک نفر هم در این جا مطرح نیست.  

  • پس شاید این انتخاب سمبلیک بوده؟


ما که سمبلیک به این موضوع نگاه نمی‌کنیم. شما اگر دوست دارید، نگاه کنید. ایشان برنامه‌های دیگری هم دارند.

  • این برنامه‌ها چیست؟


قرار است یک سبک جدید را در فدراسیون شروع کنند؛ به اسم کونگ‌فو نمایشی. سبکی که خود ایشان طراحی کردند. البته کلی کار دارد که باید بعد از طرح، مورد تایید قرار بگیرد و بعد از آن یک اساسنامه می‌خواهد و بقیه ماجراها که شروع آن به خود ایشان برمی‌گردد.

همشهری امارات