محمد زارعی: احسان حاج‌صفی یکی از کاپیتان‌های تیم ملی کشورمان است که تعداد بازی‌های ملی او به بیش از ۱۰۰ بازی رسیده است.

او در ۲دیدار دوستانه تیم ملی مقابل سوریه و کره‌جنوبی هم با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد. به بهانه این دو بازی و شرایطی که تیم ملی با ویلموتس سرمربی جدید تیم دارد، با او گفت‌وگو کردیم.

حاج‌صفی در ابتدا با اشاره به ۲بازی دوستانه تیم ملی مقابل سوریه و کره‌جنوبی، گفت: «خدا را شکر ۲بازی دوستانه خوب داشتیم و عملکردمان خوب بود. البته درست است تیم ملی یک مقدار از لحاظ فنی خسته بود اما با این حال یک برد شیرین مقابل سوریه کسب کردیم تا آماده بازی با کره‌جنوبی شویم. به خوبی هم می‌دانستیم بازی با کره‌جنوبی به‌مراتب سخت‌تر از سوریه است. »

وی ادامه داد: «خوشبختانه در سئول هم عملکرد خوبی داشتیم. یک گل عقب افتادیم، بعد توانستیم گل خورده را جبران کرده و ۹۰دقیقه بازی را اداره کنیم. روی هم رفته می‌توان گفت در این دو بازی عملکردمان با مربی جدید (ویلموتس) خوب بود. فقط امیدوارم مردم و رسانه‌ها باز هم از تیم ملی، بازیکنان و مربی جدید حمایت کنند تا بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری برسیم. »

کاپیتان تیم ملی درباره اینکه کره‌ای‌ها به رویارویی با ایران نگاه انتقامی داشتند تا شکست‌هایی که طی چند سال گذشته داشتند جبران کنند، تأکید کرد: «بله، واقعیت این است که آنها (تیم ملی کره‌جنوبی) چندسالی است نتوانسته‌اند ما را ببرند. قبل از بازی هم یکسری عکس‌ها و فیلم‌هایی پخش کرده بودند که ایرانی‌ها دفاعی بازی می‌کنند یا خودشان را دائما به زمین می‌اندازند، ولی با تمام این حرف‌ها ما رفته بودیم تا در زمین کره نتیجه بگیریم. دیدید که بازی را هم هجومی شروع کردیم. در مجموع هم به اذعان کارشناسان، عملکردمان جلوی کره‌جنوبی خوب بود و توانستیم یک مساوی بگیریم. حتی می‌توانستیم بازی را ببریم اما مساوی عادلانه بود. »

او درباره کاپیتانی خود در ۲ بازی گذشته تیم ملی اذعان داشت: «مهم نیست چه‌کسی کاپیتان باشد. مهم این است هر کسی به زمین می‌رود، برای تیم ملی زحمت بکشد و از جان و دل مایه بگذارد. از مربی جدید هم که به تیم ملی آمده راضی هستیم؛ چراکه میل به هجوم دارد، میل به حمله دارد. از این بابت بچه‌ها راضی هستند. ان‌شاءالله نتیجه بهتری بگیریم. »

حاج‌صفی درباره شایعه جدایی‌اش از تیم تراکتورسازی و حضور در تیم سپاهان، گفت: «من قرارداد ۲ساله با تیم تراکتورسازی دارم و در تیم ماندنی هستم. هر تیمی هم که خواهان من باشد، باید با مدیران باشگاه تراکتورسازی وارد مذاکره شود. »