همشهری‌آنلاین: شهردار تهران از پیگیری توافق مدیریت شهری پایتخت و وزارت نفت برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی از قدیمی‌ترین پمپ‌بنزین‌های تهران در قالب موزه افتتاح شد که این سایت در دروازه دولت قرار دارد. در این محدوده یک «پارک موزه» در حال شکل‌گیری است و از وزارت نفت بابت حفظ شناسنامه این ارگان تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: یکی از دلایل بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران که امروز شاهد آن هستیم، به عملکرد مناسب دوستان وزارت نفت مربوط است.

حناچی در خصوص توافق وزارت نفت و شهرداری برای کمک به حمل و نقل عمومی گفت: ما در حال پیگیری هستیم و اگر این موضوع به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.

او درباره تولید آسفالت و این‌که شنیده شده برخی از شرکت‌های تولید آسفالت کارشان را از دست داده‌اند زیرا شهرداری از آنها آسفالت نمی‌خرد، گفت: ما به ظرفیت تولید آسفالت‌مان چیزی اضافه نکرده‌ایم اما انتظار داریم شرکت‌های تولید آسفالت قیمت را واقعی به ما ارایه کنند.

حناچی گفت: بهره‌وری کارخانجات ما بالا رفته و نیازهایی که داشتیم باعث شد تا میزان تولیدات بالا برود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که امروز روز اول طرح کاهش آلودگی هوا بود و چه اثراتی را شاهد بودید، عنوان کرد: ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت فسیلی است که ۴۰ درصد از این میزان به خودروهای شخصی مربوط است.

او افزود: کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی دو هدفی است که به صورت توأمان در حال دنبال کردن آن هستیم.