همشهری‌آنلاین: شهردار تهران سه‌شنبه چهارم تیر هم در ادامه پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، مسیر خانه تا بهشت را با دوچرخه طی کرد تا در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شود و از هیات دولت دعوت کرد به این پویش بپیوندند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در پارک شهر در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که به آمار سلامت مردم تهران دسترسی دارند می‌دانند وضعیت سلامت شهروندان چندان مساعد نیست و شهروندان کلانشهرها با معضل افزایش بیماری‌های ناشی از سبک زندگی، آلودگی و ترافیک مواجه هستند؛ راه حل رهایی از این مشکلات نیز توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش مسیرهای پیاده و دوچرخه در شهرهاست.

او با اشاره به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک حرکت نمادین است؛ قاعدتا شهروندانی که می‌توانند، بهتر است برای حفظ سلامت خود و سایرین در تمام روزهای هفته از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.  

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم شهروندان بدون خودروهای شخصی و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه تردد کنند تا سهم دوچرخه در حمل و نقل شهرمان از کم تر از یک درصد ارتقا یابد.

حناچی در ادامه با اشاره به اهداف خود از پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: البته آنچه دنبال می‌کنیم صرفا دوچرخه‌سواری نیست بلکه به دنبال تشویق مردم به استفاده از اشکال مختلف حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروی شخصی در ترددهای درون شهری هستیم.

او در پایان با دعوت از اعضا هیات دولت برای پیوستن به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، عنوان کرد: علاوه بر اعضای هیات دولت، از اقشار تاثیرگذار مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران دعوت می‌کنم به این پویش بپیوندند. در دولت نیز مشخصاً از آقای محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه دعوت می‌کنم به این پویش بپیوندد.