محسن پورسیدآقایی در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت دوچرخههای پایتخت گفت: سند توسعه دوچرخه در دستور کار قرار دارد .در حال حاضر این سند در شورای ترافیک پایتخت در حال بررسی است که در صورت تصویب براساس این سند ۵ساله، میبایست ۳.۵ درصد از سفرهای تهران با دوچرخه انجام شود.
او افزود: سالانه ۱۲۰ کیلومتر به مسیر دوچرخه اضافه میشود.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت دوچرخههای قبلی شهرداری گفت:دلیل شکست طرحهای دوچرخه در گذشته این بود که به تکنولوژیهای روز دنیا توجه نشده بود. بهگونهای که راکبان باید به مبداء سفر برگشته و دوچرخه را تحویل میدادند اما امروز با اتکاء به تکنولوژیهای جدید، استفاده از دوچرخه برای شهروندان تسهیل شده است.
پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر با ورود اپلیکیشنهای دوچرخه شاهد استقبال روزافزون شهروندان از دوچرخه هستیم؛ گفت: متاسفانه برخی با پیشداوری عنوان میکنند که دوچرخه در تهران طرحی شکست خورده است اما این مطلب درست نیست چراکه با گذر از روشهای سنتی و استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا توانستیم دوچرخه را به عنوان یک مد حمل و نقلی توسعه دهیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد استفاده از دوچرخه و تجهیزات قبلی گفت: رک دوچرخههای قبلی را در ادارات دولتی و شهرداری استفاده خواهیم کرد تا کارکنان ترغیب شوند برای تردد به ساختمانهای مجاور و داخلی از دوچرخه استفاده کنند.