همشهری‌آنلاین: فصلنامه مطالعات رسانه‌های نوین توسط دانشگاه علامه طباطبایی منتشر می‌شود.

نشریه مطالعات رسانه‌های نوین یک فصلنامه، با داوری بسته و دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می‌شود.

این نشریه با هدف فراهم کردن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث علوم ارتباطات پایه‌گذاری شده است.

فصلنامه مطالعات رسانه های نوین در پاسخ به پیشرفت‌های رخ داده در حوزۀ علوم ارتباطات اجتماعی آغاز به کار کرده و  هدف آن انتشار مقاله‌های با کیفیتی است که یافته‌های مرتبط با موضوع‌های مهم علوم ارتباطات را گزارش می‌دهند.

هدف عمده نشریه مطالعات رسانه‌های نوین فراهم کردن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته های خود در ارتباط با رسانه های نوین است.

این نشریه  به دو صورت چاپی و برخط (آنلاین) با دسترسی آزاد منتشر می‌شود و مقاله‌های معتبر در حوزه‌های زیر را به چاپ می‌رساند:

رسانه‌های نوین
فناوری و رسانه
نقش رسانه در جوامع امروز
سیاست و رسانه
رسانه به عنوان ابزار
گفتمان رسانه‌ای
سبک‌های ارتباطی
سیاست‌گذاری در رسانه
فضای مجازی

به عبارتی حوزه‌های تحت پوشش آن عبارت‌اند از: مهندسی رسانه، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل.

صاحب امتیاز نشریه دانشگاه علامه طباطبائی، مدیرمسئول آن دکتر محمدمهدی فرقانی و سردبیرفصلنامه دکتر هادی خانیکی است.

انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی از نرم‌افزارهای تشخیص دزدی ادبی تحت وب مطابق آخرین پیشرفت هاتی علمی استفاده می‌کند. این نرم افزارها به بانک‌های داده متعددی در سراسر دنیا متصل بوده و برای تایید اصیل و معتبر بودن مقاله‌های ارائه شده، آنها را بارها از طرق مختلف با دسترسی به منابع حجیمی از داده‌های همسان مورد بررسی قرار می دهند.

این نشریه، با درصد پذیرش ۳۶.۲%، به همراه سایر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی در پایگاه­‌های زیر نمایه می‌شوند:

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
پایگاه اطلاعات نشریات کشور
 پایگاه مجلات تخصصی نور
 پورتال جامع علوم انسانی
 سیویلیکا
 گوگل اسکالر
 ریسرچ گیت
 پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
آکادمیا