محصولی که در مراسم رونمایی صرفا ظاهر و برخی اطلاعات کلی از آن منتشر شد و علاقمندان بیصبرانه منتظر جزییات مربوط به این خودروی کامپکت و جمعوجور ژاپنیها بودند.
هوندا اگرچه کمیدیر به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی پیوست اما توانست با لطف هنر طراحی مهندسان خود این خودرو را خیلی زود در دل طرفداران محصولات مجهز به سوختهای تجدیدپذیر جا کند.
و اما در خصوص ویژگیهای اینهاچبک ژاپنیها باید گفت که از یک باتری لیتیوم یونی ۳۵.۵ لیتیوم یونی بهره میبرد که این باتری در قسمت میانی کف خودرو تعبیه شده است. با این طراحی، وزن خودرو به طور مساوی بین قسمتهای جلویی و پشتی تقسیم و منجر به افزایش پایداری خودرو و چسبندگی آن به زمین خواهد شد.
این خودرو به گونهای طراحی شده که به راحتی میتوان آن را در محیطهای شلوغ و یا مکانهایی با فضای بسیار کم، پارک کرد. در Honda e از نمایشگر استفاده شده است به طوری که دو نمایشگر، اطلاعات دو دوربینی که در قسمت کناری بدنه تعبیه شدهاند را نشان میدهند.
نمایشگر سوم، جزییاتی همچون سرعت، شارژ باقیمانده باتری و دیگر اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایش میدهدو بالاخره دو نمایشگر دیگر برای نویگیشن و اینفوتینمنت مورد استفاده قرار میگیرند.
طراحی فضای کابین این خودروی الکتریکی نیز به گونهای است که میتوان ترکیبی از طراحی مدرن و نوستالژیک هوندا را در آن مشاهده کرد. در خصوص قدرت و سرعت Honda e نیز باید گفت که حدود ۸ ثانیه طول خواهد کشید تا سرعت خودرو از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.
این خودرو هنوز به مرحله طراحی و توسعه نهایی رسیده و هوندا اعلام کرده که تغییرات اندکی برای بهتر شدن عملکرد این خودرو نیاز است. طبق آخرین شنیدهها، Honda e از اواخر سال جاری میلادی و در پنج رنگ مختلف روانه خیابانها خواهد شد.